KNAP GELIJKSPEL DEC ’10 JO13 IN LAATSTE BEKERDUEL

Groep 3 40

14 september 2019 10:00

Onbekend

De spelers van DEC ’10 JO13 JO13-1 hebben in hun laatste bekerduel knap gelijkgespeeld tegen het fysieks sterkere Twenthe JO13-2. In Goor werd het 3-3.

Beide teams waren al uitgeschakeld voor de volgende ronde door nederlagen tegen Excelsior ’31 en Markelo. Het ging dus nergens meer om, behalve om – voor de meeste spelers althans – het eerste resultaat ooit op een groot veld. Het onderlinge duel tussen de beste teams in deze bekerpoule werd overtuigend met 1-5 gewonnen door de ploeg uit Rijssen. Dit team speelde het beste voetbal van het kwartet en gaat terecht door.

Nog altijd kon DEC ’10 niet in de volledige samenstelling spelen. Lars Altena is een tijd geblesseerd geweest, maar hij kon fit aan het duel beginnen. Nu was het Rob Bannink die vanwege een blessure moest toekijken. Hij zag net als de rest van het publiek dat de thuisclub meteen het heft in handen nam en binnen 6 minuten op een 1-0 voorsprong kwam. Kort daarna kreeg Lars Altena zijn eerste grote kans, maar hij schoot de bal net naast. Twenthe kon fysiek wat meer brengen en was feller op de bal, waar de spelers van DEC ’10 nog wat moeite hadden om elkaar te vinden. Dat laatste kwam ook omdat er te weinig werd vrijgelopen. Voorbeide doelen gebeurde niets meer wat echt gevaarlijk was, waardoor het nog altijd 1-0 stond toen de goed fluitende scheidsrechter het rustsignaal blies.

In de tweede helft zag men hetzelfde spelbeeld, maar DEC ’10 zou zijn kansen wel krijgen en gaf de thuisploeg uiteindelijk een lesje in effectiviteit. Wessel Dijkerman was de eerste die profiteerde na een aanval van de combinatieclub. Met een fraaie stiftbal verschalkte hij de doelman van Twenthe en zo stond het opeens 1-1. Euforie bij DEC ’10, dat even later bij een ingooi niet goed oplette en een speler teveel vrijheid gaf. De bal kwam voor het doel en werd uiteindelijk langs keeper Joost Jorritsma in het net geschopt: 2-1 voor de ploeg uit Goor. DEC ’10 moest door spelers die licht geblesseerd raakten af en toe wat omzettingen doen en zonder dat er veel op doel geschoten werd, liep de wedstrijd naar het einde toe. Twenthe was kort voor het verstrijken van de reguliere speeltijd dichtbij de beslissing, maar raakte de paal. Een minuut later werd het na een hoekschop alsnog 3-1 en wist Twenthe dat het de winst naar zich toe zou trekken. Maar omdat het spel behoorlijk vaak stil had gelegen in de tweede helft, liet de scheidsrechter nog wat minuten doorspelen. Jesse Mensink, die de slotfase als linksbuiten speelde, profiteerde daar optimaal van. Nadat hij eerder in de wedstrijd bij een grote kans nog naast schoot, maakte hij de 3-2 en, in de 9e minuut van de extra tijd, ook nog de 3-3. Voor hem was het de eerste keer dat hij twee keer het net van de tegenstander wist te vinden in één wedstrijd en de “matchwinner” heeft voor aanvang van de competitie van dit seizoen al vaker gescoord dan vorig seizoen in totaal. Mooi voor hem, ook mooi voor het team. Aan inzet is bij DEC ’10 niets te klagen, het spel kan nog wel wat beter, maar dit door het hele team door knokken behaalde gelijkspel is een mooie opsteker voor de competitie. Volgende week speelt het team daarin het eerste duel, een uitwedstrijd tegen Rietmolen.

Twenthe JO13-2 – DEC ’10 JO13-1   3-3 (1-0)

36. 1-1  Wessel Dijkerman

60+1. 3-1