DEC ’10 JO13-1 DOET ZICHZELF TEKORT

Haaksbergen JO13-1

3 november 2018 10:00

Onbekend

Achteraf gezien was een puntendeling in de thuiswedstrijd van DEC ’10 JO13-1 tegen het hoger geklasseerde Haaksbergen JO13-1 best mogelijk geweest. Maar de spelers van DEC ’10 waren niet goed genoeg, waardoor de bezoekers met een 0-2 overwinning naar huis terugkeerden.

Op verzoek van de teamleiding zijn de jongens al om 9:00 uur aanwezig op sportpark De Koppel omdat de bestelde sokken zijn aangekomen en het jeugdbestuur deze graag aan de spelers wil overhandigen. Verder kan de VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) ingeleverd worden die de KNVB verplicht heeft gesteld voor de jeugdleiders- en trainers van alle clubs. Ook bij DEC ’10 doen we daaraan mee, want we willen natuurlijk geen gewapende overvallers, zware drugscriminelen of fanatieke IS-aanhangers in ons jeugdkader.

Leiders Remco, Arjan en trainer Sietse maken met z’n drieën de opstelling. Helaas is Julian Pardijs afwezig wegens ziekte, dus kunnen er maar 13 spelers worden ingezet. Daarvan zijn er precies 11 op tijd, dat blijft toch een issue binnen dit team, dus worden de namen van de te-laat-komers Ruben van der Haar en Koen van Egteren doorgestreept en mogen die twee op de reservebank plaatsnemen. Syl Wassink en Petr Wieringa, die als links- en rechtshalf staan opgesteld, willen liever ruilen van positie. Dat is prima en zo kan het duel beginnen tegen het team dat wordt gecoacht door oud Diepenheim-speler en –jeugdtrainer Frank Oude Groen. Scheidsrechter Gerjan Slotboom is mooi op tijd, hij fluit vandaag zijn eerste wedstrijd op het nieuwe kunstgrasveld. Net als afgelopen woensdag tegen Rood-Zwart krijgen de jongens de opdracht mee om fanatiek te beginnen en de middenvelders moeten meeverdedigen als de tegenstander in balbezit is.

In de eerste helft creëren beide ploegen weinig kansen. DEC ’10 geeft wel onnodig veel hoekschoppen weg bij aanvallen van Haaksbergen, maar de bezoekers profiteren daar niet van. De combinatieclub zelf is voor rust alleen tot tweemaal toe gevaarlijk als Haaksbergen een overtreding maakt net buiten het strafschopgebied en Sem van Rooijen een vrije trap mag nemen. Maar de keeper van de groen-witten laat zich niet kloppen, waardoor de brilstand nog altijd op het bord staat als de rust aanbreekt.

De passing moet beter bij DEC ’10, het blijkt vandaag lastig om elkaar goed te vinden en veel jongens spelen onder hun normale niveau. Bovendien blijkt de verdediging van Haaksbergen erg stug en komt DEC ’10 er op snelheid ook niet langs. Bij de bezoekers gaat het ook niet goed, de aanvallers zijn niet snel genoeg om het DEC ’10 echt moeilijk te maken, en één van de jongens bedenkt dan dat het misschien loont om een keer een afstandsschot te lossen. Keeper Gijs Landeweerd kan net niet meer bij de bal en zo staat het kort na rust 0-1. Het wordt wat feller op het veld. Scheidsrechter Slotboom moet wat vrije trappen geven, maar dit leidt tot ongenoegen bij beide teams. De spelers geven veel commentaar op de leiding, terwijl de arbiter juist een goede wedstrijd fluit. Even tot de orde roepen via de aanvoerders blijkt dan heel goed te helpen, klasse scheids, waarna de teams weer gaan voetballen in plaats van mopperen. Ergens op het veld schijnt wel wat gezegd te zijn dat absoluut niet door de beugel kan (waarvoor excuses aan Haaksbergen), maar heel gelukkig voor de DEC 10-speler in kwestie heeft noch de scheidsrechter noch de teamleiding dit voorval opgemerkt tijdens het duel. Echt nooit meer doen, jongens.

Het duel wordt zes minuten voor tijd beslist als DEC ’10 naar voren probeert te komen, maar door een foute pass onnodig balverlies lijdt, waarna een speler van Haaksbergen richting het doel gaat en de bal over de uitkomende keeper Gijs Landeweerd stift. Het schot lijkt niet helemaal goed, maar de bal kiest de binnenkant van de paal en dan het net: 0-2.

Tja, er had meer ingezeten voor DEC ’10 als de jongens hun normale niveau hadden gehaald, maar uiteindelijk heeft dit duel geen punten opgeleverd voor de combinatieclub. Zaterdag 10 november krijgt de ploeg een nieuwe kans. Het ontvangt dan Excelsior JO13-3 uit Rijssen.

DEC ’10 JO13-1 – Haaksbergen JO13-1  0-2 (0-0)

37’ 0-1

54’ 0-2