VREEMD SCOREVERLOOP BIJ DIEPENHEIM JO13

20 november 2022 21:00

Diepenheim JO13 heeft een aardige wedstrijd gespeeld tegen HSC ‘21/Buurse JO13-2. Een duel met een vreemd scoreverloop, waarbij de punten uiteindelijk meegingen met de bezoekers. Beide teams vonden dat een gelijkspel meer op zijn plaats was geweest.

De bezoekers waren in het begin beter, maar moesten het gedurende de hele wedstrijd meer hebben van lange ballen dan van opbouwend voetbal. Dat zat er aan Diepenheim-zijde duidelijk veel beter in. Twee van die counterballen leidden al snel tot de 0-1 voorsprong en waar het voorin bij Diepenheim in het begin niet lukte, liepen de bezoekers uit naar 0-2. Maar daarna zakte de tegenstander diep weg en toen scheidsrechter Wessel Roorda het rustsignaal floot, stond het al weer gelijk. Een hoge bal van Ties Lansink vanaf de rechterkant was de keeper van de bezoekers te machtig en waar Jack Laiser net over schoot na een mooie pass van JO11-speler Quinten (die terug kon kijken op een goede wedstrijd terwijl hij voor het eerst op een groot veld speelde), wist teamgenoot Roemer Hamer de doelman van de combinatieclub met een hard schot te verschalken: 2-2 dus.

En Diepenheim ging goed verder in de tweede helft. Weer een pass op Roemer Hamer, die alleen voor de keeper kwam en de 3-2 scoorde. Hoekschop van Roemer, kopbal van Ties en net over. De 4-2 viel uiteindelijk toch. Na een mooie actie van Jorrit van Beek zette de kleinste speler van het veld de bal voor op Jack Laiser, die helemaal vrij stond en de doelman opnieuw het nakijken gaf. Maar de bezoekers waren nog niet klaar. Een terecht gegeven strafschop na een overtreding binnen de beruchte lijnen kon de ploeg terug in het veld brengen. Maar de nemer van deze penalty schoot veel te wild en de bal verdween hoog over het doel. HSC/Buurse bleek wel over de langste adem te beschikken en kwam kort na de gemiste penalty helemaal terug in de wedstrijd door twee keer te scoren binnen twee minuten. In de slotfase viel ook nog de 4-5, waar 4-4 een mooie uitslag was geweest voor beide ploegen. Diepenheim-keeper Jack Stegeman speelde een erg ongelukkige wedstrijd, maar om nu hem alleen de schuld van de nederlaag te geven, was niet terecht. Voetbal is nog altijd een teamsport, dus win je of verlies je ook als team. Maar dat de ploeg wel weer een keer een beetje geluk gebruiken kan, is ook wel duidelijk.

Diepenheim JO13-1 – HSC ‘21/Buurse JO13-2 4-5 (2-2)

27. 1-2 Ties Lansink

30+2. 2-2 Roemer Hamer