DIEPENHEIM JO14 WEERT ZICH KRANIG IN KWARTFINALE BEKER

Bato'sweg 11 B
3881PZ
PUTTEN

Voor zover de herinneringen teruggaan was het de verste competitie- of bekerwedstrijd ooit van een jeugdteam van V.V. Diepenheim. De kwartfinale in de beker 4e klasse Oost tussen de JO14-teams van Rood-Wit ’58 uit Putten en Diepenheim. Desondanks waren er naast de meerijdende ouders ook nog andere toeschouwers uit Diepenheim op het duel afgekomen, waarvoor veel dank. Het publiek kreeg een spannende en sportieve wedstrijd voorgeschoteld, waarbij de thuisclub zich uiteindelijk na een verdiende 2-1 overwinning plaatste voor de halve finale.

Beide teams spelen tegenwoordig hoger dan de 4e klasse. Rood-Wit is inmiddels 2e klasser, maar het duurde even voordat de ploeg daar wat punten ging pakken. Diepenheim doet leuk mee in de derde klasse en staat daar nu tweede, maar treft nog een aantal sterke tegenstanders waaronder de koploper. Al snel in de wedstrijd werd duidelijk dat de ploeg uit Putten een goede verdediging heeft en in de aanval een aantal zeer snelle jongens. De verdediging van Diepenheim had er de handen vol aan, maar de inzet van de blauw-witten in dit duel was enorm. Dan krijg je dus een wedstrijd met weinig echt grote kansen die op details beslist gaat worden en dat was precies wat er gebeurde. Rood-Wit kreeg in de beginfase een paar kansen en Wessel Dijkerman zag een niet al te hard schot van zijn voet door de keeper worden naastgetikt. In de 10e minuut was er weer een goede aanval van Rood-Wit en dat leidde tot de 1-0 voorsprong voor de thuisclub. Beide keepers lieten ook even van zich spreken. Twee fabuleuze reddingen van Riva Cramer bij 1 op 1-situaties voorkwamen dat de club van de Veluwe op een grotere voorsprong kwam. Aan de andere kant pakte de keeper een vrije trap van Tom Vrielink goed klem en wist dezelfde jongen na een voorzet van Beau Draaijer de inzet van Jack Laiser nog net naast te tikken. Zo was het nog steeds 1-0 toen de aardig goed fluitende scheidsrechter het rustsignaal floot.

In de tweede helft probeerde Rood-Wit het weer een paar keer met snelle aanvallen. Bij de eerste kans was Diepenheim direct gewaarschuwd, een schot voor open doel ging net naast. Maar de keer daarna werd er van buiten het strafschopgebied uitgehaald en kon Riva Cramer geen redding meer verrichten: 2-0. De wedstrijd ging voort zoals het in de eerste helft ook ging. Rood-Wit was iets dreigender, maar Diepenheim kwam er af en toe ook gevaarlijk uit. De inzet was zeer goed aan beide kanten en de scheidsrechter hoefde maar zelden te fluiten voor een overtreding omdat de spelers de situaties netjes en voetballend op wilden lossen. Beau Draaijer had de pech dat de arbiter geen overtreding zag toen hij over een been van een tegenstander struikelde binnen de beruchte lijnen. Ook op Jack Laiser leek een overtreding te worden gemaakt waardoor de speler de wedstrijd helaas niet meer kon voortzetten. Het loon na hard werken kreeg Diepenheim in blessuretijd toen Beau Draaijer na een afgeslagen vrije trap de bal voor zijn voeten kreeg en de doelman van de thuisclub wist te passeren. Zo kreeg het duel de meest terechte uitslag: 2-1.

Diepenheim speelt op zaterdag 30 maart om 14:30 uur een thuiswedstrijd tegen Delden, een gelijkwaardige ploeg waartegen eerder dit seizoen met een aantal invallers aan beide kanten een 3-3 gelijkspel werd behaald, waarbij beide teams een strafschop misten. Het belooft dus weer een spannende pot te worden op Sportpark De Koppel.

ROOD-WIT ’58 JO14-1 – DIEPENHEIM JO14-1 2-1 (1-0)

70+1. 2-1 Beau Draaijer

Rood-Wit ’58 geplaatst voor de halve finale