VERLIES DIEPENHEIM JO14 TEGEN KOPLOPER

Dr. C.A.J. Quantstraat 69
7478XA
DIEPENHEIM

Diepenheim JO14-1 heeft niet voor een stunt kunnen zorgen in de thuiswedstrijd tegen koploper Sportclub Rijssen JO14-1. De ploeg wist wel 3 doelpunten te maken tegen het team dat in de voorgaande 6 wedstrijden nog maar 8 tegentreffers had geïncasseerd, maar de bezoekers waren gewoonweg beter. Het werd 3-8.

Helaas kon voor het duel geen scheidsrechter worden gevonden en dus moest grensrechter Arjan zijn laatste wedstrijd als “lid” van Diepenheim JO14-1 de vlag inwisselen voor de fluit. Hij kon na afloop terugkijken op een sportieve wedstrijd van beide teams, een enkel wat onnodig momentje in de slotfase uitgezonderd.

De ploeg uit Rijssen beschikt over een paar snelle aanvallers en vooral de lange blonde rechtsbuiten, die door één van de Diepenheimse jongens op 34 jaar werd geschat, was een plaag voor de verdediging van de thuisclub. Een leider van een competitiegenoot had de tip gegeven dat het veel gemakkelijker voor Diepenheim zou worden “als je die jongen uit de wedstrijd schopt”, maar daar is Diepenheim helemaal niet het team naar om dat te doen. Veel beter is om de situatie te accepteren zoals het is en je op sportieve wijze wapenen tegen je tegenstander. En dat is precies wat Diepenheim deed, waardoor het in de beginfase een gelijkopgaande wedstrijd werd met aanvallen aan beide kanten. Het geringe aantal tegendoelpunten van de bezoekers gaf al wel aan dat de ploeg een goede verdediging heeft en dat bleek ook wel. Halverwege de eerste helft kwamen de bezoekers op een 0-1 voorsprong en toen het vier minuten later 0-2 werd, leek er al een soort “Vorentscheidung” te zijn. Maar de verdediging van de ploeg uit Rijssen lette even niet op en Jack Laiser wist daarvan te profiteren. Helaas voor Diepenheim werd het nog 1-3 voordat het rustsignaal klonk in een wedstrijd waarin het soms regende en andere momenten de zon scheen. Bij een ingooi van Sportclub Rijssen was de thuisploeg niet alert genoeg en daar profiteerde Sportclub optimaal van.

Na rust gingen de remmen los bij de bezoekers. Bij de aftrap van Diepenheim werd de bal snel veroverd en uit de aanval die daaruit volgde werd de 1-4 gemaakt. Twee minuten later slalomde de blonde rechtsbuiten door de verdediging van de thuisclub en zette hij zijn ploeg op een 1-5 voorsprong. Een mooie actie van de snelste speler van het veld voor wie als enige kritiekpunt nog kon worden vermeld dat hij bij zijn snelle aanvalen soms te weinig oog had voor meegelopen medespelers. Nu was het duel wel beslist. Een mooi ingeschoten vrije trap van Tom Vrielink kon daar weinig meer aan veranderen, want Sportclub zette de marge direct daarna weer op 4 doelpunten. In het laatste kwartier werd het van 2-6 nog 3-8, waarbij de Diepenheimse treffer op naam kwam van Wessel Dijkerman op aangeven van Beau Draaijer. Een verdiende overwinning voor de koploper, dat in de resterende 3 duels nog 4 punten moet pakken om de enig overgebleven concurrent Excelsior ’31 JO14-2 definitief voor te blijven en terecht het kampioenschap in de wacht te slepen.

Zowel Diepenheim als Sportclub Rijssen speelt nog uit tegen Excelsior ’31 JO14-4, een team waar je niet van op aan kunt hoe de spelers die mee mogen doen voor de dag komen. Sportclub moet daar op maandag 22 april naartoe, Diepenheim op maandag 13 mei. Voor de spelers uit het Stedeke is dat de laatste competitiewedstrijd van het seizoen.

Diepenheim JO14-1 – Sportclub Rijssen JO14-1 3-8 (1-3)

40. 2-5 Tom Vrielink