ONNODIGE NEDERLAAG DIEPENHEIM JO14

Delden JO14-1

30 maart 2024 14:30

Anoniem

In de thuiswedstrijd tegen de leeftijdgenoten van Delden heeft Diepenheim JO14 een onnodige 2-3 nederlaag geleden. De ploeg was beter maar vergat de kansen te verzilveren. Delden deed dat in de slotfase wel en boog daarmee een 2-0 achterstand om naar een 2-3 overwinning.

Eerder dit seizoen speelden beide teams ook al tegen elkaar. Toen werd het 3-3 en waren de ploegen aan elkaar gewaagd. Diepenheim miste Riva Cramer en Brent van de Meer. Tommy Poortman nam de eerste helft de plek onder de lat in en wisselde na rust met Daan Onijs.

Diepenheim speelde in de eerste helft met wind mee, maar alle lange hoge ballen waren te lang en eindigden bij de keeper van Delden. Het veldoverwicht van Diepenheim was er wel, maar de ploeg leed vaak balverlies en de kansen die het kreeg, werden niet benut. Wessel Dijkerman had een hele grote kans, maar schoot de bal over het doel. Eén van de aanvallers van Delden deed hetzelfde. Spits Daan Onijs was kort voor de ranja het dichtst bij een treffer. Hij raakte de paal. En zo was het nog altijd 0-0 toen scheidsrechter Richard Lansink het rustsignaal floot.

Aangemoedigd door het vuurwerk vanaf de tribune voor het begin van de eerste en tweede helft zorgden de teams op het veld na de rust ook voor meer vuurwerk. Diepenheim kreeg meer grote kansen met wind tegen dan dat het in de eerste helft met wind mee kreeg, maar het goede afronden ontbrak gedurende de hele wedsrtijd. Tommy Poortman raakte al snel de paal en bij de volgende aanval was het eindelijk raak voor de blauw-witten, een doelpunt van Jack Laiser. Nog geen vier minuten daarna kwam Beau Draaijer op rechts goed door en werd zijn voorzet door Tommy Poortman benut: 2-0 en dus niks aan de hand. Zo leek het, want Delden heeft snelle aanvallers die dat ook tot het eind kunnen volhouden. Na een hoekschop voor Diepenheim ging één van de jongens er op rap tempo met de bal vandoor en werd ook Daan Onijs geklopt: 2-1. Een eigen doelpunt van één van de spelers van Delden bracht de 3-1 op het bord, maar de grensrechter van Delden had bij de voorafgaande aanval buitenspel geconstateerd en daarom werd de treffer terecht geannuleerd. In de slotfase ging het mis voor Diepenheim. Nadat Beau Draaijer bij een aanval voorlangs schoot in plaats van een medespeler zocht, brak Delden er weer uit met een snelle aanval. In de 1 op 1-situatie die daarop volgde was keeper Daan Onijs kansloos. En een minuut later werd op dezelfde wijze de 2-3 gecreëerd en bleef Diepenheim met lege handen terwijl het zelf veel meer kansen had gekregen gedurende de wedstrijd. Een heel vervelend moment was er nog in blessuretijd. Eén van de spelers van Delden kwam bij een duel ongelukkig ten val. Het zag er niet goed uit en de eerste diagnose van de aanwezige mensen die er verstand van hebben leek een gebroken pols. Het was een smet op deze spannende en sportieve wedstrijd. Vanaf deze kant wordt de onfortuinlijke speler van harte beterschap toe.

Mooi was dat de spelers van Diepenheim door de goede resultaten in het bekertoernooi (het team werd pas in de kwartfinale uitgeschakeld) van sponsor Lansink Fietsen een presentje kregen na de wedstrijd. Namens het team wordt de sponsor hiervoor hartelijk bedankt.

Diepenheim speelt op 6 april weer thuis. Dan komt SDOL uit Luttenberg op bezoek. Het duel begint om 14:30 uur.

Diepenheim JO14-1 – Delden JO14-1 2-3 (0-0)

45. 2-0 Tommy Poortman