GELIJKSPEL DIEPENHEIM JO14

Beckummerweg 11
7482ST
HAAKSBERGEN

De wedstrijd van Diepenheim JO14 tegen het gelijkwaardige ZWO ’23 is geëindigd in een 2-2 gelijkspel. Na afloop van de wedstrijd baalden beide teams van deze puntendeling, hoewel deze volkomen terecht was. Diepenheim omdat het een 0-2 voorsprong niet wist vast te houden, de thuisclub omdat het de beste kansen kreeg op de winst, maar deze niet verzilverden.

Voor het eerst sinds een tijd kon Diepenheim over alle spelers beschikken, hoewel nog niet iedereen 100% fit was. Dat zal ook zo zijn geweest bij de combinatieclub van TVO Beckum en Hoeve Vooruit uit St. Isidorushoeve. Het was dit seizoen al de derde keer dat de teams elkaar in competitieverband ontmoetten. Beide vorige partijen eindigden in een moeizame overwinning voor Diepenheim. Ook nu leek Diepenheim wat beter te beginnen aan de wedstrijd, maar daarna ging het duel gelijk op en de grootste kans was nog net binnen het kwartier toch echt aan de andere kant. Een schot stuitte via onderkant lat op of over de achterlijn en daarna weer het veld in. Niemand kon met zekerheid zeggen of dit een doelpunt was en op het lastige kunstgrasveld van Hoeve Vooruit beschikt men niet over een VAR of een horloge met chip. Geen geldig doelpunt dus. Ook de thuisclub kwam een keer goed weg toen Beau Draaijer een schot op doel waagde en de lange keeper die zijn clubgenoot verving die de vorige twee partijen op doel had staan de bal nog net wist te grijpen. Kort voor rust scoorde Diepenheim twee keer binnen twee minuten. Eerst was het Beau Draaijer die met een mooie pass Wessel Dijkerman alleen voor de keeper zette en direct daarna maakte Beau zelf de 0-2 op aangeven van Daan Onijs.

In de tweede helft speelde Diepenheim met wind tegen, bleef het kansen krijgen, maar wist het niet meer te scoren. Beau Draaijer en Milan Boonk zochten het doel allebei iets te ver naar links of rechts en ook de thuisclub kreeg kansen. De 1-2 viel na 20 minuten in de tweede helft na een mooie aanval op rechts. Bij een volgende aanval op rechts maakte Ties Lansink een flinke overtreding en de matig fluitende scheidsrechter stuurde hem voor 5 minuten naar de kant. Op zich terecht, maar ook aan ZWO-kant werden overtredingen gemaakt die een korte uitsluiting tot gevolg hadden kunnen hebben. Met name Beau Draaijer werd hard aangepakt, overigens zonder dat het echt gemeen of onsportief werd. Het was jammer dat de scheidsrechter naar beide kanten toe inconsequent bleef fluiten gedurende de wedstrijd en het zichzelf daardoor onnodig wat moeilijk maakte. Met de man meer situatie wist de thuisclub wel de 2-2 te maken en nog voordat Ties op het veld terug mocht keren had ZWO eerst de bovenkant van de lat en daarna nog weer de onderkant van de lat geraakt. Maar geen van beide ploegen wist in de laatste 10 minuten nog een kans te verzilveren, waardoor de eindstand 2-2 werd. Een terechte uitslag gezien het spelbeeld.

Diepenheim speelt op zaterdag 20 april de laatste thuiswedstrijd. Het ontvangt dan koploper Sportclub Rijssen, dat in deze voorjaarscompetitie nog geen punt heeft verloren maar nog niet zeker is van het kampioenschap omdat het vervelende Excelsior JO14-2 en het goede Delden JO14-1 ook nog maar 3 verliespunten hebben. Voor Delden zit er geen kampioenschap meer in. De ploeg last veel af en moet daarom in de laatste fase nog 7 wedstrijden spelen en het is nog maar de vraag of de KNVB al die duels nog laat inhalen. Diepenheim is gezakt naar de middenmoot, maar kan ondanks dat terugkijken op een goed seizoen.

ZWO ’23 JO14-1 – Diepenheim JO14-1 2-2 (0-2)

29. 0-2 Beau Draaijer