DIEPENHEIM JO14 DOET ZICHZELF OPNIEUW TEKORT

Dr. C.A.J. Quantstraat 69
7478XA
DIEPENHEIM

De spelers van Diepenheim JO14 hebben zichzelf opnieuw tekort gedaan. Waar het vorige week onnodig een 2-1 voorsprong weggaf tegen Delden, kwam het nu thuis tegen het onderaan staande SDOL JO14-1 niet verder dan een 5-5 gelijkspel.

Oorspronkelijk zou de wedstrijd op zaterdag 6 april gespeeld worden, maar donderdags daarvoor meldden zich al 8 van de 14 spelers ziek af en daarom werd in overleg met de club uit Luttenberg een nieuwe datum geprikt. Dat werd dinsdagavond 9 april. Alleen Diepenheim-topscorer Jack Laiser kon nog niet meedoen en dat was achteraf natuurlijk erg jammer voor de blauw-witten. En aan de inzet lag het ook niet, maar op één of andere manier wil het even niet meer met het team. De scherpte was er zeker niet helemaal in de eerste helft en de tegendoelpunten werden vandaag ook wel gemakkelijk weggegeven. Voeg daaraan toe een gemotiveerde tegenstander die zolang het niet te ver achter komt met veel beleving speelt en dan kun je ondanks de posities op de ranglijst een moeilijk duel verwachten. Dat werd het ook.

Zoals altijd ging Diepenheim fel van start en dat leidde al in de 3e minuut tot een 1-0 voorsprong, een doelpunt van Tom Vrielink. Maar vanaf de aftrap werd het al weer gelijk en dat zou later in de wedstrijd nòg twee keer gebeuren. SDOL verdedigde stug in de eerste helft en kwam een paar keer goed weg. Wessel Dijkerman zag een inzet van dichtbij door de keeper nog net naastgetikt worden en kort voor rust werd na een hoekschop de bal tot twee keer toe tegen de paal getikt. Pech dus voor Diepenheim dat het niet op een voorsprong stond toen de goed fluitende scheidsrechter Richard Lansink het rustsignaal floot.

Meteen na rust kon het publiek weer genieten van een mooie aanval van Diepenheim via veel schijven, waarbij uiteindelijk op aangeven van Milan Boonk rechtsbuiten Beau Draaijer de 2-1 binnen schoot. De ploeg uit Luttenberg beschikt over een paar spelers die voorin angstig rap met een bal er vandoor te gaan en ook over een paar spelers die een mooie pass naar voren kunnen geven. Gezien de beleving van het team tijdens het duel op sportpark De Koppel is het eigenlijk vreemd dat de ploeg zo laag staat in de stand. Uit zo’n sneller counter kwam ook de gelijkmaker op het bord. Maar Diepenheim ging door met aanvallen en dat leidde opnieuw tot een voorsprong. Een voorzet van Beau Draaijer werd verlengd door Daan Onijs en Wessel Dijkerman gaf de doelman van de bezoekers nu geen enkele kans: 3-2. Helaas vond één van de Diepenheimse verdedigers het nodig om een speler van SDOL onderuit te trekken in het strafschopgebied. Een domme overtreding omdat de speler niet eens in scoringspositie was. Uiteraard werd dit bestraft met een penalty en keeper Riva Cramer, die gelukkig wel weer beter was na een tijdje goed ziek te zijn geweest, werd voor de derde maal geklopt: 3-3. Een paar minuten later ging de bal aan de andere kant ook op de stip nadat Wessel Dijkerman behoorlijk hard onderuit werd getikt. Ties Lansink schoot vanaf 11 meter de 4-3 binnen. Maar Diepenheim vergat daarna even om goed te verdedigen en vanaf de aftrap kwam SDOL weer langszij: 4-4 dus met nog 10 minuten te gaan. De bezoekers hadden zelfs voor het eerst op voorsprong kunnen komen, maar de aanvaller die deze kans kreeg schoot de bal net naast het doel. Kort voor tijd leek de buit dan toch binnen voor Diepenheim. Tom Vrielink schoot de bal van 25 meter afstand in het doel: 5-4. SDOL legde zich niet neer bij een nederlaag en na een aanval van de bezoekers leek de bal te worden afgeslagen, ware het niet dat Sem Schreurs het leer nog raakte en de bal de voor Diepenheim verkeerde richting koos. Zo werd het 5-5 in een vermakelijk duel. Maar waar SDOL reuze blij was met dit punt, voelde het gelijkspel voor Diepenheim als een nederlaag. Komende zaterdag mag Diepenheim opnieuw proberen om 3 punten te pakken. Het speelt dan uit tegen ZWO ’23, een combinatieteam van Hoeve Vooruit en TVO. Voor de derde keer dit seizoen treffen deze ploegen elkaar en het is altijd een spannend duel tussen deze opponenten.

Diepenheim JO14-1 – SDOL JO14-1 5-5 (1-1)

3. 1-0 Tom Vrielink

37. 2-1 Beau Draaijer

54. 3-3 (penalty)