WIND, REGEN EN HAGEL DEREN DIEPENHEIM JO14 NIET

de Heemen 5
8106AL
MARIENHEEM

Na twee wedstrijden waarin maar 1 punt werd gehaald, heeft Diepenheim JO14 weer een overwinning behaald. De uitwedstrijd tegen Mariënheem JO14-1 eindigde in 3-11.

Aanvoerder Wessel Dijkerman besloot toen hij de toss won om de eerste helft tegen de wind in te gaan spelen, wetende dat zijn team in de tweede helft zou gaan toeslaan als het voor rust niet op een al te grote achterstand werd gezet. Dat bleek de juiste keuze. Het was nog droog toen de wedstrijd begon, maar al gauw begon het te regen en te hagelen en werd het erg onaangenaam. Beide ploegen leek het niet veel te deren. Diepenheim wilde een keer weer 3 punten halen en ging goed van start. Roemer Hamer, die op het laatste moment in de basis kwam omdat Thomas Bannink wat last had van zijn keel, kreeg de eerste twee grote kansen. Eerst ging de bal na zijn schot precies tegen de kruising en even later wist de keeper van de thuisclub een volgende schot nog net naast te tikken. Het eerste doelpunt kwam er wel. Beau Draaijer werd op rechts weggestuurd en zijn voorzet werd door Wessel Dijkerman afgerond: 0-1. Mariënheem probeerde de lange bal te hanteren met straffe wind mee en was daarin een keer succesvol. Een hard schot van buiten het strafschopgebied werd gepareerd door keeper Riva Cramer, maar de midvoor van de thuisclub was daarna alerter dan de verdediging van Diepenheim en schoot de bal in het net: 1-1. Een volgende goede aanval van Diepenheim ging weer via Beau Draaijer en nu was het Jack Laiser die op de goede plaats stond om zijn ploeg weer op voorsprong te zetten: 1-2. Diepenheim bleef het achterin moeilijk houden en na een voorzet waarbij een verdediger in blauw-wit de bal miste, stond er opnieuw een aanvaller alleen voor Riva Cramer: 2-2. Nog voor rust zette Diepenheim orde op zaken. Bij een hoekschop ontstond er een lange scrimmage waarbij de bal door het strafschopgebied ketste als een biljartbal. Totdat Jack Laiser zijn befaamde rechter er achter zette en een verdediger op de lijn te laat was met zijn poging: 2-3. Een minuut later stond het 2-4. Beau Draaijer profiteerde van een fout in de verdediging van Mariënheem en liet Jack Laiser zijn derde treffer liet aantekenen: 2-4. Dat was ook de ruststand.

Niet iedereen van het publiek zat al weer op zijn plaats toen de tweede helft begint en sommige toeschouwers misten daardoor de 2-5 en de 2-6. Een mooie actie van Jack Laiser op links werd afgerond door Wessel Dijkerman en toen Beau Draaijer weer een keer op rechts doorbrak, ging hij voor eigen succes en dat lukte met een hard schot. Diepenheim liep verder uit na de zoveelste aanval via Beau Draaijer, die werd afgerond door Jack Laiser: 2-7. Wessel Dijkerman had het mooiste doelpunt van de wedstrijd bewaard voor halverwege de tweede helft. Hij mocht een hoekschop nemen en draaide de bal fraai met rechts via de tweede paal direct in het doel. Hoewel hij vaker succesvol is geweest met zo’n mooie indraaier was hij zelf net zo verbaasd dat dit lukte. Nog jubelend van vreugde (ja, dat kan ook als het geen Kerst is) vergat Diepenheim even te verdedigen en Riva Cramer verkeek zich op een lange bal die door de wind wat verder van hem af bleef toen hij uitkwam. Een speler van Mariënheem schoof de bal langs hem heen en ging er zelf achteraan. Riva is er dan de speler niet naar om die speler onderuit te schoffelen en moest toezien hoe hij voor de derde maal gepasseerd werd: 3-8. Eigenlijk de enige echt gevaarlijke kans van de thuisclub omdat Diepenheim in de verdediging en op het middenveld wat beter speelde dan voor de rust.

Maar de doelpunten vielen in deze fase in hetzelfde tempo als de hagelstenen eerder in het duel. Voorzet van Jack Laiser en nu een doelpunt van Tom Vrielink die nog niet had gescoord. En weer een minuut later was het Wessel Dijkerman die zorgde dat de 9 op het scorebord veranderde in een 0 op aangeven van Jack Laiser: 3-10. Er viel nog één doelpunt en dat was weer na een hoekschop. Jack Laiser kreeg de bal bij de eerste paal precies voor de rechtervoet van Daan Onijs en ook Daan pikte weer zijn doelpuntje mee. De wedstrijd verliep sportief, maar de goed fluitende scheidsrechter greep in bij een kleine ruzie tussen twee spelers en gaf de heren een 5 minuten tijdstraf. Zo beëindigden beide teams de wedstrijd met 10 spelers op het veld. Aan de stand veranderde niets meer: 3-11.

Het zijn drukke tijden voor Diepenheim. Op dinsdag 26 speelt het team de kwartfinale van de beker. Het moet dan om 18:45 uur aantreden tegen Rood Wit ’58 JO14-1 in Putten. En op zaterdag 30 maart komt Delden JO14-1 naar Diepenheim. Twee lastige wedstrijden voor de blauw-witten.

Mariënheem JO14-1 – Diepenheim JO14-1 3-11 (2-4)

40. 2-6 Beau Draaijer

57. 3-9 Tom Vrielink