DIEPENHEIM JO14 SPEELT IN STADION HERACLES ALMELO

Maardijk 130
7609PR
ALMELO

Het mooie van een uitwedstrijd tegen Oranje Nassau uit Almelo is dat je een heel kleine kans hebt, dit seizoen nog, dat de wedstrijdcommissie van deze club besluit dat deze wedstrijd in het stadion van buurman Heracles Almelo zal worden gespeeld. Voor de spelers van Diepenheim JO14-1 was dit mooie cadeau weggelegd, al wist de ploeg dit nog niet toen het daar aankwam. Op de grasmat waar later in het weekend landskampioen Feyenoord zal aantreden tegen de plaatselijke trots, werd het duel tussen Oranje Nassau JO14-1 en Diepenheim JO14-1 gespeeld met als inzet de tweede plaats in de poule van de 3e klasse. De club uit Almelo was veel te sterk voor Diepenheim: 7-0.

Sneu voor Diepenheim, en achteraf vooral voor de jongens zelf, was dat zowel topscorer Jack Laiser als mid-mid Tom Vrielink vanwege ziekte niet mee konden afreizen naar Almelo. De geblesseerde verdedigster Jetske Deunk was wel meegekomen en zij nam samen met de Diepenheimse staf plaats op de banken waar later in het weekend trainer Arne Slot en de reserves van Feyenoord zullen plaatsnemen. Ook voor grensrechter Arjan was het uiteraard gaaf dat hij een keer in een stadion mocht vlaggen. Het team van de thuisclub had daar al vaker gespeeld, zo werd verteld.

Maar ja, Jack en Tom er niet bij, zonder de andere spelers ook maar iets te kort te doen ontbreekt er dan toch wat bij Diepenheim. En dat was in de wedstrijd wel terug te zien. Oranje Nassau nam vanaf het begin het initiatief en de jongens tikten de bal goed naar elkaar toe. Aanvallend was het erg sterk en verdedigend had het op een enkele kans na geen moeite om de spelers van Diepenheim van het doel weg te houden. De staf van Diepenheim vond dat Oranje Nassau veel beter speelde dan GFC JO14-1, dat vorige week kampioen is geworden en de competitie vandaag zonder puntverlies zou afsluiten. In de 12e minuut viel de eerste treffer en drie minuten later was het 2-0, een fraaie treffer van buiten het strafschopgebied via onderkant lat. Oranje Nassau schoot veel van afstand en was daarin vrij succesvol. Alle spelers van Diepenheim deden hun uiterste best, zoals de leiding over de inzet van het team het hele seizoen niet hoeft te klagen, maar tegen dit team waren de blauw-witten niet opgewassen, zelfs al was Diepenheim helemaal compleet geweest. De thuisclub ging rustig door met scoren en Diepenheim hoopte stiekem op 1 eretreffer. Al zou één van de jongens later hebben kunnen zeggen dat hij ooit heeft gescoord in het stadion van Heracles Almelo, wat zou dat mooi zijn geweest. Maar keeper en verdedigers van Oranje Nassau wilden graag de 0 houden en dat lukte, mede omdat Diepenheim door terugkerende pijntjes ook niet meer in staat was om aanvallend iets moois op het kunstgras te laten zien. Toen de goed fluitende scheidsrechter het eindsignaal floot, stond er een stand van 7-0 op zijn papier. Een geweldige ervaring voor spelers, leiding en toeschouwers van Diepenheim JO14-1, die hen ondanks de flinke nederlaag niet meer wordt afgenomen.

Diepenheim is door de nederlaag 4e geworden en speelt ook in de lange voorjaarscompetitie in de 3e klasse. En eigenlijk is dat ook beter, want in de 2e klasse, waar GFC en Oranje Nassau waarschijnlijk zullen worden ingedeeld terwijl GFC daar in fase 1 alle wedstrijden heeft verloren, hebben onze blauw-witten echt niets te zoeken. Op 10 en 11 januari zullen de pouleindelingen en het wedstrijdschema voor de 3e fase bekend worden gemaakt door de KNVB.

Oranje Nassau JO14-1 – Diepenheim JO14-1 7-0 (3-0)