DIEPENHEIM JO14 IS GOED BEZIG

Dr. C.A.J. Quantstraat 69
7478XA
DIEPENHEIM

Ook in de 3e klasse is Diepenheim JO14 goed bezig. Na de nederlaag tegen titelkandidaat GFC JO14 wist het op zaterdag 18 november de tweede wedstrijd te winnen van ZWO ’23 JO14-1, al maakte het team het nog onnodig spannend. En ook in het bekerduel tegen Excelsior JO14-4 op donderdag 23 november liet het de tegenstander terugkomen in de wedstrijd. Uiteindelijk behield Diepenheim in beide duels een doelpunt voorsprong.

ZWO, de combinatieclub van de jeugd van Hoeve Vooruit en TVO uit Beckum kwam op de zaterdag naar De Koppel. De twee ploegen speelden al eerder tegen elkaar en toen wist Diepenheim met 2-4 te winnen in een best lastig duel. En lastig werd het nu weer. Brent, Roemer en Jitske konden om verschillende redenen niet meedoen aan het duel dat geleid werd door Joost Elderink. En net als destijds in Beckum ging het duel gelijk op. Daar kwam Diepenheim snel op voorsprong, maar dat gebeurde nu niet. Sterker nog, het was de combinatieclub die binnen een kwartier op 0-1 kwam. De spelers en speelsters van ZWO wilden niet opnieuw verliezen van de blauw-witten. Ze lieten Diepenheim de wedstrijd maken en probeerden via counters genadeloos toe te slaan. Bovendien stond er een keeper op doel die niet gemakkelijk te passeren was. Totdat er een keer fout uitverdedigd werd door ZWO en Beau Draaijer de bal kon veroveren. Hij bracht de gelijkmaker op het scorebord. En toen scheidsrechter Joost het rustsignaal floot, was het nog steeds gelijk, maar de 1-1 was inmiddels wel gewijzigd in 2-2. Eerst kreeg Diepenheim-keeper Riva Cramer een bal niet klem, wellicht als gevolg van de regen die viel. ZWO profiteerde er van, maar in blessuretijd voor de rust wist Jack Laiser de 2-2 te maken na een prima voorzet van Beau Draaijer.

De enige hoogtepunten in het eerste kwartier van de tweede helft waren een bal op de lat van beide ploegen. Thomas Bannink, die gelukkig wel weer van de partij kon zijn, was in de eerste bedrijf als spits opgesteld en stond na rust op het middenveld. Leider Gerko Boonk had hem tijdens de bespreking aangegeven dat hij maar een keer hard op doel moest schieten als hij de kans kreeg omdat hij een behoorlijk schot in de benen heeft. Dat was eigenlijk bedoeld voor de eerste helft, maar Thomas was de woorden van zijn leider nog niet vergeten. Op een moment dat niemand het verwachtte, haalde Thomas keihard uit van ruim 25 meter en de bal vloog hoog het doel in: 3-2 voor Diepenheim en een nominatie voor “Doelpunt van de week”. Mooi ook dat Thomas een keer op deze manier beloond wordt voor de goede inzet die hij het hele seizoen al toont. ZWO was nog niet vergeten dat Jack Laiser snel en gevaarlijk aan de bal is, maar nu de bezoekers achter stonden, moesten ze wat meer ruimte weggeven en daar profiteerde Jack van toen hij op links werd weggestuurd: 4-2. En na een mooie aanval van Diepenheim leek Tom Vrielink met de 5-2 het duel te beslissen. Er waren nog maar 7 minuten te spelen. ZWO gaf echter niet op en kwam nog terug in de wedstrijd: 5-3 kort na de 5-2. Maar toen de bezoekers de 5-4 maakten, was de blessuretijd al ingegaan. Diepenheim hield de voorsprong vast en pakte de 3 punten.

Op donderdag 23 november werd door de KNVB een bekerduel ingepland, uit tegen Excelsior JO14-4, dat op zaterdag 25 november ook in de competitie de eerstvolgende tegenstander zou zijn. Grensrechter Arjan kon er vanwege vakantie niet bij zijn, maar genoot op zijn hotelkamer in Istanbul van de apps die hem bereikten. Diepenheim kwam met 0-3 voor in Rijssen, maar veroorzaakte in de tweede helft een strafschop die werd benut door Excelsior: 1-3. De thuisclub kwam nog terug tot 2-3, maar daar bleef het bij omdat Diepenheim ook in dit duel de voorsprong wist vast te houden.

Het duel op zaterdag 25 november tegen hetzelfde Excelsior JO14-4 werd door de club uit Rijssen afgelast, waarschijnlijk omdat het veld door het slechte weer onbespeelbaar was. Voor Diepenheim kwam dat wel uit, want er waren opnieuw 3 spelers niet beschikbaar.

De KNVB kan met deze afgelasting 3 dingen doen: de wedstrijd wordt gepland op zaterdag 23 december, op een doordeweekse avond tussen nu en deze zaterdag, of de wedstrijd wordt geannulleerd, waardoor beide ploegen maar met 5 gespeelde duels de 2e fase zullen beëindigen.

Diepenheim JO14-1 – ZWO ‘23 JO14-1 5-4 (2-2)

29. 1-1 Beau Draaijer

35+1. 2-2 Jack Laiser