GELIJKSPEL DIEPENHEIM JO14

Delden JO14-1

2 december 2023 14:30

B.J. Bloemen

In een spectaculair duel, waarin beide ploegen uitgelezen kansen kregen om te winnen, heeft Diepenheim JO14-1 met 3-3 gelijk gespeeld tegen de leeftijdgenoten uit Delden. Met deze puntendeling mocht Diepenheim achteraf het meest tevreden zijn, hoewel het meer kansen kreeg dan de tegenstander. Koploper GFC JO14-1 profiteerde het meest van dit gelijkspel. Het won zelf van ZWO JO14-1 en is bij winst volgende week in de uitwedstrijd tegen Excelsior ’31 JO14-4 najaarskampioen.

Om verschillende reden miste Diepenheim voor het duel maar liefst 5 spelers die normaal de clubkleuren van het team verdedigen. Gelukkig werden twee dispensatiespelers gevonden die nog mogen uitkomen voor JO14, zodat de ploeg in ieder geval over 12 spelers kon beschikken.

Invaller-coach Jelle Bloemen drukte de jongens op het hart om vooral scherp te beginnen aan het duel en dat gebeurde ook, want bij de eerste aanval lag de bal al in het net achter de keeper van Delden JO14-1. Een goede pass van Milan Boonk op rechtsbuiten Beau Draaijer, de goede voorzet van Beau en aanvaller Jack Laiser gaf de beslissende tik: 1-0. Diepenheim probeerde door te drukken, maar Delden, dat ook twee krachten miste, is een goed team en die jongens speel je niet zomaar ondersteboven. De ploeg staat niet voor niks op de 2e plaats, hoewel het de lastige wedstrijd tegen de aanstaande kampioen nog moet spelen, waar Diepenheim nog tegen de ploegen moet uitkomen die nu de minste punten hebben. Net als Diepenheim beschikt ook Delden over een paar snelle aanvallers die bovendien aardig hard kunnen schieten. Een fraaie boogbal over keeper Riva Cramer bracht het eerste doelpunt voor de bezoekers en na 6 minuten stond het 1-1. Beide keepers zouden een belangrijke rol spelen in deze westrijd. Jack Laiser had een grote kans om Diepenheim weer op voorsprong te zetten, maar schoot de bal naast. Tom Vrielink dacht ook te scoren, maar de doelman van Delden wist de bal nog net naast te tikken. Uit de hoekschop van Beau Draaijer die daaruit volgde, scoorde verdediger Tommy Poortman en zo stond Diepenheim alsnog met 2-1 voor. Ook Tommy kreeg een kans op een tweede treffer, maar schoot via de lat over. Diepenheim bleef aandringen naar voren, maar leed af en toe onnodig balverlies en uit één van die situaties wist Delden met een snelle counter de stand weer gelijk te trekken: 2-2. Beau Draaijer kreeg nog twee mooie kansen om de ruststand op 3-2 te brengen, maar hij schoot een bal voorlangs en bij de volgende aanval kwam hij niet verder dan het zijnet.

Ook na de rust was de eerste kans voor Beau, maar opnieuw schoof hij de bal voorlangs het doel. De nummer 12 van Delden was een plaag voor de Diepenheimse verdediging en toen hij weer op snelheid doorging, wist hij zijn team voor het eerst op voorsprong te zetten: 2-3. Halverwege de tweede helft maakte verdediger Ties Lansink een harde overtreding op een tegenstander. Gelukkig net buiten het strafschopgebied, maar de goed fluitende scheidsrechter Bennie Bloemen vond de overtreding ernstig genoeg om Ties voor 10 minuten naar de dugout te sturen, een terechte beslissing. Twee minuten daarna werd Beau Draaijer in het strafschopgebied van Delden onreglementair gevloerd en wees de scheidsrechter naar de penaltystip. Voor de wedstrijd had Beau met keeper Riva geoefend op strafschoppen, maar nu nam de rechtsbuiten zijn slechtste penalty van de middag en verdween de bal naast het doel. Geen 3-3 dus en Diepenheim moest meer risico gaan nemen met de mogelijkheid voor Delden om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Tom Vrielink schoot weer net naast, maar het was uiteindelijk in blessuretijd invaller Lars Altena die zijn te laat komen waardoor hij als wisselspeler moest beginnen goedmaakte door alleen op de keeper van Delden af te lopen en de verdiende gelijkmaker binnen te schieten. Maar daarmee was de wedstrijd nog niet ten einde, want scheidsrechter Bloemen liet Delden nog weer aftrappen en toen de verdediging van Diepenheim een overtreding maakte in het strafschopgebied, leken de druiven heel erg zuur te worden voor de blauw-witten. Want ook hier ging de bal terecht op de stip, maar de speler die van 11 meter mocht aanleggen schoot de bal zo knullig in dat keeper Riva Cramer de goede hoek kon kiezen en de bal kon naasttikken. Zo eindigde de wedstrijd in een mooi en terecht gelijkspel.

Diepenheim JO14-1 – Delden JO14-1 3-3 (2-2)

19. 2-1 Tommy Poortman

57. Diepenheim mist penalty