DIEPENHEIM JO14: NOG EVEN WAKKER BLIJVEN

Sportstraat 1 B
7694BA
KLOOSTERHAAR

Op zaterdag 9 december heeft Diepenheim JO14-1 de uitwedstrijd tegen SVV’56/Kloosterhaar op het veld van laatstgenoemde vereniging. Het werd 1-11 voor de blauw-witten.

Aan het begin van het duel leek het alsof de spelers van Diepenheim al in winterslaap waren gedommeld. De thuisclub uit de dorpen Sibculo en Kloosterhaar was feller en onderschepte menige foute pass van Diepenheim. En als er dan eens een schot op doel werd gelost, zat er een verdediger tussen met een been of voet of had de keeper van SVV/Kloosterhaar de bal gemakkelijk voor het grijpen omdat het schot precies op zijn hoogte bij hem terecht kwam. Ondanks het veldoverwicht wist Diepenheim daardoor niet op voorsprong te komen. Achterin werd niet goed gecommuniceerd door de spelers en over het hele veld werd vaak een moeilijke oplossing gezocht voor een bal die gemakkelijk in de voeten van een medespeler had kunnen worden geplaatst. En toen zo’n situatie zich weer een keer voordeed, wist de nog puntloze thuisclub daarvan optimaal te profiteren en werd het slordige Diepenheim op een 1-0 achterstand gezet.

Daarentegen: àls het dan eenmaal gaat lopen bij de blauw-witten, dan kunnen de doelpunten opeens ook als rijpe appeltjes vallen en dat gebeurde in dit duel. Na een hoekschop van aanvoerder Wessel Dijkerman werd het 1-1 en een minuut later mocht Wessel na een goede pass zelf de 1-2 maken. Een counter via Beau Draaijer gaf Jack Laiser de gelegenheid om de derde Diepenheimse treffer te scoren. En nog voor rust werd het ook nog 1-4 en 1-5, weer twee doelpunten van Jack. Zo leverde de periode tussen de 29e en 35e minuut maar liefst 5 treffers op voor de blauw-witten.

Uiteraard was de leiding van Diepenhiem ondanks de voorsprong niet tevreden over het verloop van de eerste helft. Maar door die ruime voorsprong was de ploeg wel in de gelegenheid om de spelers die voorafgaand aan het duel twijfelgevallen waren en zonder meer niet een hele wedstrijd konden spelen, te laten invallen. Fijn daarbij om te vermelden is dat ook Roemer Hamer na enige wedstrijden afwezig te zijn geweest weer wat speelminuten kon maken. Van het team zit momenteel alleen Jetske Deunk nog “in de lappenmand”. Jetske was wel meegereisd naar Kloosterhaar om Diepenheim aan te moedigen.

Na de rust ging Diepenheim door, maar tot kort voor tijd was er geen regen van doelpunten meer. De thuisclub leek het niet meer te kunnen opbrengen, al kreeg het nog wel gelegenheid om gevaarlijk te worden omdat Diepenheim af en toe een hoekschop weg moest geven. Na één van die hoekschoppen voor het combinatieteam werd de bal snel uitverdedigd en wist Wessel Dijkerman er in de counter 1-6 van te maken. Helaas moest Tom Vrielink kort daarna met een knieblessure uitvallen. Jack Laiser kwam daardoor terug in het veld en hij zorgde voor de 1-7. Ook Ruben Oonk haalde het eind van de wedstrijd niet toen hij na een correct duwtje van een tegenstander behoorlijk ongelukkig op de grond terecht kwam. Gelukkig leek de blessure bij hem mee te vallen. Jack Laiser vond dat hij nog niet genoeg had gescoord en toen hij zichzelf een keer mooi vrijspeelde, gaf hij de stevig gebouwde doelman van de thuisclub opnieuw het nakijken: 1-8. Even later gaf Jack de bal goed mee aan Daan Onijs en voor de ogen van zijn toekijkende moeder schoot Daan de 1-9 in het net. Altijd leuk als je zoon net scoort in een uitwedstrijd waar jij als rijdende ouder op papier staat. Beau Draaijer had zelf nog niet gescoord en ging er direct na de aftrap met de bal vandoor om ook zijn naam op het scoreformulier te zetten. Voor hem gold hetzelfde: zijn vader was naar het duel toegekomen om hem te zien spelen. Een minuut voor het slotsignaal van de goed fluitende scheidsrechter bepaalde Jack Laiser na een voorzet van Beau Draaijer de eindstand op 1-11.

Diepenheim speelt volgende week een uitwedstrijd tegen Oranje Nassau uit Almelo. Dit duel is vervroegd naar 8:30 uur. Hopelijk zijn de jongens dan wat meer uitgeslapen dan dat ze vandaag aan het duel begonnen.

SVV ’56/Kloosterhaar JO14-1 – Diepenheim JO14-1 1-11 (1-5)

35+1. 1-5 Jack Laiser

65. 1-9 Daan Onijs