WEER 3 PUNTEN VOOR DIEPENHEIM JO14

Dr. C.A.J. Quantstraat 69
7478XA
DIEPENHEIM

Met nog 2 wedstrijden te gaan in fase 1 van de bekercompetitie heeft Diepenheim JO14-1 een goede slag geslagen. Na een uitstekende eerste helft werd directe concurrent Sp. Rijssen JO14-1 uiteindelijk met 9-5 opzij gezet en de andere concurrent ZWO ‘23 JO14-1 liet punten liggen door een 3-3 gelijkspel bij het fysiek sterke ATC ’65 JO14-3, de enige ploeg die dit seizoen tot nu toe Diepenheim op een achterstand wist te zetten. Diepenheim staat nu 5 punten los en kan volgende week de koppositie definitief veilig stellen als het wint bij Juliana ’32 in Hengelo.

Gelukkig was iedereen die vorige week niet mee kon spelen tegen ZWO weer terug. Enige afwezige was Tijn Haanepen, die zijn talent als motorcrossser kon laten zien bij zijn andere favoriete sport. Een aantal spelers die niet 2x had getraind de afgelopen week, werd op de bank gehouden door leiders Gerko, Guus en Arjan. Diepenheim begon met een flink veldoverwicht en bleek de hele eerste helft de betere ploeg. Toch duurde het even voordat het team op de gewenste voorsprong kwam. Rijssen bood goed tegenpartij en had een keepster op doel staan die weinig moeite had met de eerste schoten op doel. De ploeg stond niet voor niets tweede in de stand en wist dat het bij een overwinning op de blauw-witten op doelsaldo over Diepenheim zou heenwippen na de 21-0 zege op Bentelo van vorige week. Aan Diepenheim was het om dit te voorkomen door in ieder geval niet te verliezen. De spelers namen echter geen genoegen met “niet verliezen” en gingen vol voor de overwinning. En de eerste goal viel in het voordeel van de thuisclub. Wessel Dijkerman kreeg net iets teveel vrijheid aan de rechterkant en waar iedereen op een voorzet rekende, schoot hij de bal opeens vlak achter de tweede paal in het doel. Drie minuten later was Wessel opnieuw succesvol toen Jack Laiser een goede pass op hem gaf: 2-0. Deed Rijssen dan helemaal niks ? De ploeg kwam wel tot aanvallen, maar vond bij een schot op doel verdediger Ties Lansink op zijn weg. Bij de eerste kans waarbij een speler wel voor keeper Riva Cramer kwam, werd de bal naast geschoten. Jack Laiser had meer geluk toen hij zelf op doel schoot. De bal leek houdbaar, maar gleed door de handen van de onfortuinlijke keepster van de bezoekers en zo stond het opeens 3-0. Maar ook aan Diepenheim-zijde werd er direct daarna even niet goed opgelet in de verdediging en onder het motto “driemaal is scheepsrecht” wist Rijssen de derde kans wel te benutten: 3-1. De doorslag kwam echter in de laatste vijf minuten voor rust. Eerst werd Beau Draaijer onnodig onderuitgetrokken binnen de beruchte lijnen en kon scheidsrechter Richard Lansink niets anders doen dan de bal op de stip te leggen. Beau benutte zelf dit buitenkansje: 4-1. Een minuut later ging Beau weer op avontuur. Hij zette goed voor en met een harde knal met links gaf Ruben Oonk de keepster van Rijssen opnieuw het nakijken: 5-1, de mooiste treffer van de middag. En na een voorzet raakte Jack Laiser de bal zodanig dat de jongedame op doel er net niet meer bij kon. Zo ging Diepenheim opeens met een 6-1 in plaats van 3-1-voorsprong de rust in. Comfortabel, maar Rijssen zette na de hervatting twee flinke tanden bij en kwam beter in de wedstrijd. Binnen 3 minuten werd het 6-2 en even later moest doelman Riva Cramer een goede redding verrichten om nog erger te voorkomen. Maar dat nog erger kwam wel omdat Diepenheim vergat te voetballen, te onrustig speelde en meer bezig was met klagen over het duw- trekwerk dat Rijssen soms in het spel bracht dan met het eigen lekkere spel waar het dit seizoen zo goed in is. Toen Rijssen ook nog op 6-3 kwam, kon de wedstrijd opeens weer twee kanten op. Tom Vrielink, die zijn tegenstanders vaak op het verkeerde been zette tijdens dit duel, zorgde echter in 3 minuten tijd voor zowel de 7-3 als de 8-3 en met nog zo’n 10 minuten te spelen leek de wedstrijd nu wel gespeeld. Toch gaf Rijssen nog niet op en het kwam terug tot 8-4 en, na een terecht gegeven penalty, ook nog 8-5. De kers op de smakelijke taart werd verzorgd door Daan Onijs, die na aangeven van Wessel Dijkerman zijn eerste doelpunt van het seizoen maakte en daarmee de eindstand op 9-5 bracht. Nog niet genoemd in dit verslag zijn verdedigers Jetske Deunk, Brent van de Meer, Jorrit van Beek, Thomas Bannink en middenvelders Milan Boonk en Roemer Hamer. Ook zij konden terugkijken op een goede wedstrijd en hadden een aandeel in de mooie overwinning die Diepenheim bijschreef in deze competitie.

Diepenheim heeft in de resterende wedstrijd nog 2 punten nodig om definitief eerste te worden in deze competitieronde. Op zaterdag 7 oktober kan er een feestje worden gevierd als de ploeg wint bij het nog puntloze Juliana ’32 JO14-1 in Hengelo. De wedstrijd begint om 9:00 uur. Naar verluid vertrekken er extra lange supporterstreinen vanaf station Goor naar station Hengelo-Oost, dat gelegen is naast het veld van de club met de naam van onze oud-Koningin.

Diepenheim JO14-1 – Sp. Rijssen JO14-1 9-5 (6-1)

31. 4-1 Beau Draaijer (penalty)

32. 5-1 Ruben Oonk

57. 7-3 Tom Vrielink