DIEPENHEIM JO13-1 VERLIEST DOELPUNTENFESTIJN

Varsseveld JO13-2

25 maart 2023 11:15

A Knoop

Men neme twee sportieve voetbalteams waarvan de aanvallers net iets beter in vorm zijn dan de verdedigers van de tegenstander en een scheidsrechter die het gewoon is om veel op voordeel te fluiten. Wat krijg je dan ? Een wedstrijd zonder enige wanklank met veel doelpunten. Dat was het duel tussen Diepenheim JO13-1 en Varsseveld JO13-2. Uiteindelijk gingen de bezoekers met een 5-8 overwinning terug naar huis.

Leider Jan-Willem Ezendam van Diepenheim JO13 had naast het volledige JO13-team de beschikking over dispensatiespelers Beau Draaijer en Milan Boonk en daardoor kon hij in de opstelling en tijdens de wedstrijd wat JO13-spelers buiten de ploeg houden die normaal zelden op de bank zitten. Omdat er voor het duel geen scheidsrechter was gevonden, nam grensrechter Arjan de fluit ter hand en werd Guus Volkerink de grensrechter.

Het duel kende een weergaloze start van beide kanten, waarbij er 7 doelpunten in het eerste kwartier vielen en de keepers in het tweede kwart van de wedstrijd beiden hun doel schoon hielden. Al in de tweede minuut zorgde Beau Draaijer voor de 1-0. Een minuut later was het aan de andere kant ook raak toen een voorzet door een vrijstaande speler werd binnengeschoten. Even later strafte Jack Laiser een verdedigingsfout af, maar ook bij Diepenheim werd er niet altijd even goed verdedigde en daar profiteerde Varsseveld weer van: 2-2. Op aangeven van Beau Draaijer zorgde Jack Laiser vervolgens voor de 3-2, maar ook de aanvallers van Varsseveld hadden het vizier op scherp staan. Het werd 3-3 en 3-4. En er was nog niet eens 14 minuten gespeeld. Beide ploegen kregen nog een paar kansen. Diepenheim had de wind mee maar van dit voordeel werd niet meer geprofiteerd. Ook Varsseveld wist het net niet meer te vinden en zo stond de 3-4 nog altijd op het bord toen scheidsrechter Arjan het rustsignaal floot.

Aan het begin van de tweede helft gebeurde precies het omgekeerde vergeleken met het begin van de eerste helft. Nu waren het de bezoekers die eerst scoorden na een verdedigingsfout van Diepenheim, en kwam de thuisclub een minuut later weer terug in de wedstrijd door een goede pass op Beau Draaijer, die zijn tweede doelpunt maakte. Daarna was het weer aan beide kanten aanvallen zonder dat er gescoord werd. Milan Boonk, die als laatste man fungeerde, was aanvallend al een paar keer dreigend geweest en toen een schot van hem door de keeper van Varsseveld niet goed werd gestopt, zag Beau Draaijer zijn kans schoon om de stand weer helemaal in evenwicht te brengen: 5-5 met nog ruim 10 minuten te spelen. Varsseveld liet zich hierdoor niet van de wijs brengen en één van de aanvallers had nog een prachtig schot in de kruising in huis, waar keeper Riva Cramer net niet voldoende meer bij kon: 5-6 dus. Diepenheim ging weer op jacht naar de gelijkmaker, maar in de slotfase counterde Varsseveld zich nog naar de 5-7 en 5-8. Eigenlijk hadden beide ploegen voor dit duel 2 punten verdiend, maar de spelregels schrijven voor dat de ploeg die de wedstrijd wint 3 punten krijgt en de verliezer 0 punten, ongeacht of er goed of slecht gevoetbald is. Zo bleef Diepenheim met lege handen achter en mag het volgende week proberen om te stunten in de uitwedstrijd tegen koploper ZZC uit Zelhem. Keeper Riva Cramer was de minst gelukkige aan Diepenheim-zijde. Behalve dat hij wat ongelukkig was bij een paar reddingen, raakte hij aan het eind van het duel ook nog wat geblesseerd.

Opvallend ook: scheidsrechter Arjan hoefde geen enkele keer voor een overtreding te fluiten, alleen voor een wat ongelukkige handsbal en een paar buitenspelgevallen. Hulde dus aan deze twee sportieve teams.

Diepenheim JO13-1 – Varsseveld JO13-2 5-8 (3-4)

2. 1-0 Beau Draaijer

35. 4-5 Beau Draaijer