DIEPENHEIM JO13-1 BELOONT ZICHZELF MET 3 PUNTEN

Dennendijk 11
7274AV
GEESTEREN GLD

De inzet van de spelers van Diepenheim JO13-1 op de trainingen van de afgelopen weken werd in de uitwedstrijd tegen UNO’21 JO13-2 beloond met een 0-4 overwinning.

UNO’21 is de combinatieclub die aan het begin van dit seizoen onder de naam Uut Noaberschap Opgericht is tussen de jeugdafdelingen van Reunie, GSV, EGVV, Haarlo en Noordijk. Het team kampte voor dit duel met de nodige blessures en ziekte, een enkeling deed ondanks dat toch mee, en moest spelers van een ander team inhuren om wissels op de bank te hebben. Bij Diepenheim ontbrak Thomas Bannink vanwege een blessure.

Voordat de wedstrijd in Geesteren kon beginnen, moesten de spelers van de thuisclub hun shirts binnenstebuiten aantrekken. UNO speelt in het blauw, maar was even vergeten dat de jeugd van Diepenheim dit seizoen ook nog met blauwe shirts speelt.

Diepenheim nam vanaf de aftrap het initiatief. Wessel Dijkerman kreeg de bal aangespeeld en schoot deze langs de lange doelman van UNO. De paal voorkwam dat Diepenheim binnen een minuut op 0-1 kwam. Tweede aanval, opnieuw via Wessel Dijkerman. Weer een bal langs de keeper, maar ook langs het doel. Zwakke uittrap van de doelman van UNO, Milan Boonk greep alert in, liep het strafschopgebied in en nu was er geen paal meer die de openingstreffer voorkwam: 0-1 dus. Gemopper bij de thuisclub, dat de hele wedstrijd door zou gaan. Diepenheim hield het initiatief en Milan Boonk had de pech dat de scheidsrechter hem onterecht terugfloot toen hij bij een uittrap van de keeper weer alerter was dan zijn tegenstander. Een derde kans van Milan werd goed gepareerd door dezelfde keeper. UNO kwam voor de rust slechts één keer gevaarlijk door. Een kleine blonde jongen op linksvoor bleek erg snel toen hij de bal kreeg. De verdediging van Diepenheim hoopte tevergeefs op een buitenspelsignaal van grensrechter Arjan (dat in deze situatie totaal onterecht zou zijn geweest), maar keeper Sem Schreurs was attent en wist de bal te veroveren zodat de blonde speler niet kon scoren. Het was het enige zwakke moment van Diepenheim in de hele wedstrijd. Lars Altena, op de bank begonnen omdat hij zich niet helemaal fit voelde, kreeg twee mooie kansen voor rust. Bij de eerste kans lukte niet wat hij in zijn gedachten had, maar toen hij nogmaals alleen voor de keeper werd gezet, zorgde hij voor de 0-2 ruststand.

Verrassend gemakkelijk, UNO wordt toch gezien als één van de betere ploegen in deze competitie, maar vandaag kwam het er totaal niet uit. Diepenheim knokte voor elke bal, elke keer als balverlies werd geleden probeerden de jongens de bal weer terug te veroveren en dat lukte vaak ook nog. Het samenspel was ook erg goed. Voeg daarbij dat de spelers van UNO bleven mopperen op elkaar en het zag er niet naar uit dat de ploeg zich terug zou knokken in de wedstrijd en toen na een kleine 10 minuten in de 2e helft na een hoekschop de bal niet tot ver uit het strafschopgebied werd weggewerkt en Lars Altena met zijn tweede treffer de 0-3 maakte, was het duel eigenlijk al gespeeld. De verdedigers Kars Boonk, Tommy Poortman, Tom van Kooy, Jesse Hoff en invaller Brent van de Meer en ook doelman Sem Schreurs gaven geen kans weg en UNO wist in het hele duel niet één hoekschop te verkrijgen. Slechts één schot op doel waarbij de bal in het zijnet belandde, was het enige wapenfeit van UNO in de tweede helft. De keeper van de combinatieclub moest nog twee goede reddingen verrichten om een grotere nederlaag te voorkomen, maar was kansloos toen Tommy Poortman in vrije positie door het midden kon doorlopen en met een harde en hoge bal de eindstand op 0-4 bracht. Een puike overwinning, voortvloeiend uit goede trainingsarbeid, uitstekende inzet tijdens dit duel en een zeer sterk spelende achterhoede dat samen met keeper Sem Schreurs de 0 wist te houden. De leiding van Diepenheim kon niet anders dan tevreden zijn.

Op zaterdag 9 april speelt Diepenheim JO13-1 thuis tegen het laaggeklasseerde AZSV JO13-3. Desondanks zal ook deze ploeg niet onderschat worden.

UNO ’21 JO13-2 – Diepenheim JO13-1 0-4 (0-2)

3. 0-1 Milan Boonk

27. 0-2 Lars Altena