DIEPENHEIM J013 VERLIEST VAN VIRTUEEL KOPLOPER

Kronenkamp 10
7161HE
NEEDE

In de uitwedstrijd tegen Neede JO13-2 bleef Diepenheim JO13-1 driekwart wedstrijd goed meedoen, maar moest het team uiteindelijk dankzij een sterke slotfase van Neede het onderspit delven: 7-2.

Diepenheim begon uitstekend aan de wedstrijd en de jongens van Neede, die een aantal spelers misten (waarvoor dan waarschijnlijk weer anderen konden meedoen gezien het aantal wissels), werden teruggedrukt op eigen helft. Dat resulteerde in een voorsprong voor de bezoekers. Op aangeven van Beau Draaijer wist Wessel Dijkerman te scoren: 0-1. Er werd door de spelers en leiders van de thuisclub veel gemopperd in het begin, maar Neede kwam geleidelijk aan beter in de wedstrijd. Het gevolg was een gelijk opgaand duel, waarbij Neede in eerste instantie veel de lange bal naar voren hanteerde. Daar wisten de verdedigers van Diepenheim en ook de goed keepende Sem Schreurs wel raad mee. Via opbouwend spel en een goede inzet probeerde Diepenheim om de score verder uit te bouwen, maar dat lukte niet. Neede maakte na ruim een kwartier wel een doelpunt, maar scheidsrechter Arjan had gezien dat de speler die uiteindelijk het laatste tikje gaf zich in buitenspelpositie bevond toen de bal op doel werd geschoten. Op zijn advies keurde de goed leidende scheidsrechter het doelpunt af. Kort voor rust viel alsnog de 1-1 bij een uitbraak door het midden. Een verdiende tussenstand toen het koude veld voor een aantal minuten werd ingeruild voor de warme kleedkamer.

De inzet van Diepenheim was goed en de virtueel koploper wist dat het daarom beter moest gaan spelen om de winst naar zich toe te trekken. In de tweede helft werd minder vaak de lange bal gehanteerd en meer opgebouwd op de wijze zoals Diepenheim dat ook probeerde te doen. Dat bracht de thuisclub al snel succes. Na een hoekschop schoot één van de Neede-spelers de bal in het doel: 2-1. Diepenheim gaf zich nog niet gewonnen en kwam snel weer op gelijke hoogte door een doelpunt van Lars Altena. Een mooie aanval van Neede op links werd even zo fraai afgerond en de thuisclub stond weer voor: 3-2. De bezoekers probeerden weer terug te komen in de wedstrijd, maar toen Neede ook nog de 4-2 maakte, was de wedstrijd gespeeld. De aanvallers van Neede hadden hun vizier op superscherp gezet en in de laatste 10 minuten liep de ploeg nog uit naar 7-2. Een wellicht iets geflatteerde, maar uiteindelijk verdiende overwinning voor Neede, dat samen met VIOS-Beltrum mag uitmaken wie er kampioen gaat worden in de najaarscompetitie, vooropgesteld dat de KNVB niet gaat beslissen dat de competitie wordt gestaakt nu er vanwege corona niet meer ’s avonds getraind mag worden. Diepenheim speelt op zaterdag 4 december thuis tegen UNO, Uut Noaberschap Opgericht, een samenwerkingsverband tussen EGVV, GSV, Reunie, Noordijk en Haarlo. Inzet van dit duel zal zijn een 3e plaats in de eindstand van de competitie.

Neede JO13-2 – Diepenheim JO13-1 7-2 (1-1)

37. 2-2 Lars Altena