DIEPENHEIM JO14 TOONT TWEE GEZICHTEN

11 maart 2024 17:00

In een erg merkwaardige uitwedstrijd tegen sv Rijssen JO14-1 heeft Diepenheim JO14-1 twee gezichten getoond. De eerste helft was op de beginfase na erg matig en niet met de inzet en beleving waarmee het team normaal gesproken op het veld staat. Eén van de spelers gaf er na een derde deel van de wedstrijd zelfs helemaal de brui aan. Na rust was het totaal anders en toonden de overgebleven spelers dat ze zo lang mogelijk willen meedoen voor een topklassering in deze poule van de 3e klasse. Gevolg: een ruststand van 4-1 in het voordeel van sv Rijssen die werd omgezet in een 4-7 overwinning voor de blauw-witten.

Ja, de eerste tien minuten gingen best goed voor Diepenheim. De ploeg was meer in de aanval en creërde een paar kleine kansen. Fijn was ook dat het team weer compleet was, de onlangs geblesseerd geraakte Brent van de Meer kon weer meedoen en ook de blessure die Tom Vrielink vorige week opliep bleek niet dermate ernstig dat hij vandaag niet zou kunnen spelen. De thuisclub uit Rijssen zag het eerst even aan en besloot na de eerste Diepenheimse windvlaag ook zelf maar eens aan aanvallen te gaan denken. Tegenstanders van de komende wedstrijden zijn gewaarschuwd, want als je je daar niet goed op instelt, kan sv Rijssen dat genadeloos afstraffen. Dat gebeurde ook tijdens dit duel. Eerste kans: 1-0. Tweede kans met een schot van net buiten het strafschopgebied: 2-0. En het werd nog erger voor Diepenheim. Wessel Dijkerman die op de plaats van zijn neef Tom Vrielink speelde, raakte na ruim een kwartier spelen geblesseerd en kon de rest van de eerste helft niet meer meedoen. Een onnodige overtreding van Diepenheim binnen de beruchte lijnen. Penalty gegeven door de uitstekend fluitende scheidsrechter aan sv Rijssen: 3-0. Vijf minuten voor rust weer een schot van buiten de 16 meter: 4-0. En tussen de 1-0 en de 4-0 in kreeg alleen Jack Laiser een grote kans voor Diepenheim, maar zijn schot werd keurig naast het doel getikt door de keepster van de thuisclub. Kort voor rust bracht sv Rijssen Diepenheim zelf weer enigszins terug in het duel. Een verdediger maakte een overtreding op Jack Laiser in het strafschopgebied en de bal ging nu op de andere penaltystip. Jack bracht zelf de 4-1 ruststand op het bord.

Geen donderspeech van leiders Gerko en Guus, maar het team werd wel even weer op scherp gezet. De beste aanpak, zo bleek na afloop. Want dat scherp bleek opeens superscherp en zo ontstond een hele andere wedstrijd en wisten de spelers van sv Rijssen niet wat hen overkwam. Binnen een kwartier na de hervatting werd de achterstand van 4-1 door Diepenheim ongedaan gemaakt. Eerst was het Beau Draaijer die profiteerde van een foute uittrap van de keepster, de enige echte fout die ze maakte tijdens dit duel. En een minuut daarna ging de verdediging van sv Rijssen in de fout en wist Beau opnieuw te scoren. Opeens stond het 4-3. En wie er ook bij de snelle speler van Diepenheim werd neergezet, iedereen beet in het stof. Jack Laiser dacht te scoren na een voorzet van Beau, maar hij schoot de bal tegen de lat. Moet je ook kunnen van ongeveer 5 meter voor het doel. De leiding van sv Rijssen wisselde erg veel en omdat de scheidsrechter met de teams had afgesproken dat er doorlopend gewisseld kon worden, waren er bij de thuistclub zelfs jongens die zo het veld uitliepen en hun directe tegenstander zomaar lieten lopen. Via zo’n situatie kwam na zijn invalbeurt Wessel Dijkerman direct aan de bal en mocht hij ongehinderd richting het doel lopen en afronden: 4-4. Na deze gelijkmaker luwde de Diepenheimse storm een poosje, maar de verdediging van Diepenheim stond weinig meer toe en op het middenveld en aanvallend werd ook veel beter gespeeld. Iedereen kon elkaar goed vinden en het spel van Diepenheim was en bleef nu zoals de leiding het graag ziet. Zonder iemand tekort te willen doen mag er een compliment naar invaller Roemer Hamer die bewees om tijdens dit duel goed te kunnen fungeren als laatste man. Keeper Riva Cramer was ook op zijn post en wist een paar gevaarlijke ballen onschadelijk te maken. Door goede inzet van iedereen op het veld bij de blauw-witten voorkwam het team dat de thuisclub na rust nog een keer wist te scoren. En de beloning voor deze inzet bleef niet uit. Een aanval op links via Jack Laiser werd keurig afgerond door Beau Draaijer die daarmee zijn derde treffer op het scorebord bracht. Toen in de slotfase de 4-6 werd gescoord door Jack, die met een leuke actie om de verdedigers van de thuisclub slalomde zonder te worden afgestopt, was de wedstrijd beslist. In blessuretijd zorgde Wessel Dijkerman voor het vreemdste doelpunt van het duel. Na een mooie aanval schoot hij de bal zonder dat hij het zelf door had via de paal en zijn eigen hoofd in het doel. Zo werd het 4-7 voor Diepenheim na een 4-0 achterstand in een wedstrijd die beide teams niet snel zullen vergeten gezien dit scoreverloop.

En, spelers van sv Rijssen, wees de volgende keer tijdens en na de wedstrijd wat aardiger tegen jullie keepster. Het was niet hààr schuld dat jullie van Diepenheim hebben verloren.

Op zaterdag 16 maart speelt Diepenheim opnieuw tegen een team uit Rijssen. Het ontvangt dan Excelsior’31 JO14-2 op sportpark De Koppel. Aanvang van het duel is om 14:30 uur.

sv Rijssen JO14-1 – Diepenheim JO14-1 4-7 (4-1)

24. 3-0 (penalty)

32. 4-1 Jack Laiser (penalty)

39. 4-2 Beau Draaijer