KNAPPE ZEGE DIEPENHEIM JO14

10 februari 2024 16:30

De eerste wedstrijden in de 3e fase van de competitie zijn gespeeld en waar Diepenheim JO14 vorige week zijn eerste wedstrijd uitgesteld zag worden, moest het op 10 februari aantreden tegen Rohda Raalte JO14-2, dat zijn eerste wedstrijd met 0-4 had gewonnen. Mede door een sterke start van de blauw-witten gingen de Diepenheimers met een 4-7 overwinning terug naar huis.

Het was een open begin van beide kanten. Geen van beide ploegen wilde zich in eerste instantie beperken tot verdedigen en dat leidde binnen 6 minuten tot een doelpunt aan beide zijden. Eerst was het de thuisclub met een schot vanaf de linkerkant in de verrre hoek en een minuut later kreeg Jack Laiser voor Diepenheim de bal zo goed aangespeeld dat hij hem voor het intikken had, maar hij schoot de bal keihard tegen de lat, waarna het leer via Jacks hoofd alsnog het doel in viel: 1-1 dus en Diepenheim nam het heft in handen. Rohda Raalte was met name achterin heel onrustig en toen Beau Draaijer na een klutsbal in de verdediging van de thuisclub de bal voor zijn voeten kreeg, schoot hij de 1-2 binnen. Twee minuten later werd er weer geklungeld achterin bij Rohda en nu was het Jack Laiser die det gepruts genadeloos afstrafte: 1-3. Uiteindelijk bleek het eerste kwartier de basis voor de overwinning van Diepenheim. De spelers toonden zoals altijd weer veel inzet en wisten elkaar goed te vinden. Achterin werd er weinig weggegeven, maar Rohda speelde de aanvallen ook niet altijd even goed uit. De 1-4 voor Diepenheim viel toen Tom Vrielink een keer van afstand schoot en de bal voor de tweede keer tegen de lat ketste. Nu was Beau Draaijer er het eerste bij om zijn tweede treffer aan te tekenen. Maar Rohda gaf zich nog niet gewonnen en wist terug te komen naar 2-4 door een hard schot van 25 meter afstand. Diepenheim gaf een paar vrije trappen weg en uit één van deze vrije trappen leek de thuisclub helemaal terug te komen in de wedstrijd, maar grensrechter Arjan had buitenspel geconstateerd en nadat deze aan de goed leidende scheidsrechter had uitgelegd wat hij had waargenomen, keurde de arbiter het doelpunt af. Pal voor rust kwam Diepenheim andermaal goed weg toen een speler alleen voor het doel van Riva Cramer kwam, maar het leer net langs de voor hem verkeerde kant van de paal schoof. Het had zomaar gelijk kunnen staan, maar Diepenheim leidde nog altijd met 2-4 toen het rustsignaal werd gefloten.

Natuurlijk had Diepenheim de wedstrijd nog lang niet gewonnen. Er moesten immers nog 35 minuten gespeeld worden en het team is wel gewend dat het in de tweede helft nog alle kanten op kan. Wat dan heel erg helpt, is direct toeslaan. Alle toeschouwers en begeleiders zaten nog niet eens weer op hun plaats toen Jack Laiser alleen voor de keeper van Rohda werd gezet en hem het nakijken was. Binnen 40 seconden na de hervatting werd daarmee de 2-5 op het scorebord gezet. Daarna ging het duel gelijk op met aan beide kanten nog twee doelpunten. Een door Diepenheim onnodig weggegeven vrije trap werd door de thuisclub benut, maar de zoveelste snelle uitbraak van de vandaag bijna ongrijpbare Beau Draaijer bracht de marge weer op 3. Beau zette goed voor en Wessel Dijkerman schoot de bal in het net: 3-6 dus. Keeper Riva Cramer werd nog één keer geklopt door een afstandsschot. Het slotakkoord qua doelpunten was voor Diepenheim. Tom Vrielink liet zien dat hij een vrije trap van buiten de 16 meter fraai binnen kan schieten en bracht de eindstand daarmee op 4-7. Rohda Raalte eindigde het duel zelfs met 10 man, want een speler van het team vond het nodig om een smerige overtreding op Tom Vrielink te maken. Hij kreeg terecht een gele kaart van de scheidsrechter (dat is minstens 3 weken zakgeld, jongen) en mocht de blessuretijd van de wedstrijd vanuit de dug-out bekijken. Een knappe zege van Diepenheim tegen een tegenstander die iets sterker werd verwacht (en waarschijnlijk ook is) dan hoe het op deze zaterdag voor de dag kwam. Tenzij er nog een bekerwedstrijd wordt ingepland, is Diepenheim de komende 2 weekenden vrij en ontvangt het daarna de leeftijdgenoten van Sp. Lochem op sportpark de Koppel.

Rohda Raalte JO14-2 – Diepenheim JO14-1 4-7 (2-4)

6. 1-1 Jack Laiser

10. 1-2 Beau Draaijer