DIEPENHEIM JO14: GENIETEN IN STILTE

9 september 2023 20:15

Diepenheim JO14-1 heeft ook zijn tweede wedstrijd in de 1e fase van de najaarscompetitie gewonnen. In Hengelo werd ATC JO14-3 met 1-6 verslagen.

Het team van ATC JO14-3 is een fysiek sterke ploeg, maar lijkt moeite te hebben om een voorsprong vast te houden. Vorige week stond de ploeg in de rust met 1-3 voor, maar won de tegenstander uiteindelijk met 7-3. En ook nu verdween de voorsprong als sneeuw voor de zon.

Eigenlijk had de thuisclub nooit op voorsprong mogen komen, want Diepenheim was vanaf het begin de betere ploeg. Het enige manco aan de blauw-witten in de eerste helft: het scoren. En natuurlijk een betere keeper bij de tegenstander dan vorige week tegen Bentelo. Jack Laiser had de eerste kansen voor Diepenheim, hij schoot twee keer naast en vond één keer de doelman van de thuisclub op zijn weg. Wessel Dijkerman was evenmin succesvol. Zijn eerste kans werd van de lijn gehaald en bij de tweede kans weifelde hij te lang en wist de keeper van ATC de bal uiteindelijk te pakken. De bekende voetbalwet ging in werking: als je zelf niet scoort, dan doet de tegenstander het. En zo werd het kort voor rust bij de eerste kans van ATC 1-0 voor de thuisclub. Een fraai doelpunt overigens, want het was een schot van buiten het strafschopgebied waar keeper Riva Cramer absoluut niet meer bij kon. Gelukkig stelde Diepenheim snel orde op zaken, want vanaf de aftrap ging de bal weer naar voren en toen er een enorm misverstand ontstond tussen een verdediger en de doelman van ATC, stond Jack Laiser opeens met de bal aan zijn voet voor een leeg doel: 1-1 dus en opluchting bij Diepenheim.

In de tweede helft waren de aanvallers van Diepenheim scherper, al hadden ze over geluk ook niet te klagen. Beau Draaijer werd op rechts weggestuurd en zijn schot verdween volgens sommige toeschouwers via het been van een tegenstander achter de doelman van de thuisclub: 1-2. Even later werd Wessel Dijkerman aan de linkerkant gevaarlijk en kon hij uiteindelijk zelf afronden: 1-3. Grensrechter Arjan werd er door het publiek op gewezen dat hij zijn team niet mag coachen tijdens het vlaggen. Terecht, en toen de leiders zich er ook mee gingen bemoeien, was de goed fluitende scheidsrechter genoodzaakt om het spel even stil te leggen voor een drinkpauze. Lekker met het warme weer, en de scheidsrechter en Arjan losten het akkefietje samen zonder problemen op. Gelukkig bleken alle leiders, beide grensrechters en de scheidsrechter de nieuwe spelregels bij JO13 en JO14 beter te kennen dan enkele toeschouwers. Arjan hield zich de rest van de wedstrijd wijselijk rustig en genoot samen met de meegereisde ouders en de coachende Gerko en Guus in stilte van het spel dat Diepenheim JO14 in de tweede helft op de mat legde. Via nog twee doelpunten van Jack Laiser en een schot van Tom Vrielink dat door een tegenstander van richting werd veranderd werd het uiteindelijk 1-6. ATC was nog twee keer echt gevaarlijk. De ene keer greep keeper Riva Cramer perfect in en later raakte een speler van de thuisclub nog een keer de lat.

Grappig was dat beide teams witte shirts droegen, maar dat dat uiteindelijk geen belemmering vormde voor alle partijen om de wedstrijd te spelen. Diepenheim speelt op zaterdag 16 september thuis tegen Excelsior JO14-2 uit Rijssen, een ploeg die voetballend weer wat sterker wordt geacht dan de twee tegenstanders tot nu toe.

ATC JO14-3 – Diepenheim JO14-1 1-6 (1-1)

37. 1-2 Beau Draaijer

59. 1-6 Tom Vrielink