DIEPENHEIM JO14 GENADELOOS TEGEN BENTELO JO14

2 september 2023 18:15

Fase 1 van de najaarscompetitie is begonnen in district Oost en Diepenheim JO14 heeft direct van zich laten horen door tegenstander Bentelo JO14 met een 20-4 nederlaag terug naar huis te sturen. De score had zelfs nog hoger kunnen uitvallen als de aanvallers van de thuisclub hun vizier nog scherper hadden gezet.

Het duel onder leiding van scheidsrechter Arjan, die de fluit maar weer in de hand moest nemen omdat alle collega-arbiters de wedstrijd niet konden leiden, begon later dan gepland. Dit was omdat keeper Riva Cramer onderweg naar het sportcomplex betrokken raakte bij een ongeval, maar gelukkig na de eerste schrik zijn weg kon vervolgen en er van afkwam met wat schrammen. Fijn was dat hij de hele wedstrijd het doel kon verdedigen.

Bentelo is een team met spelers die nog niet zo lang samenspelen, waarvan het grootste deel voor het eerst op een groot veld speelt. Bij Diepenheim spelen jongens die al vierdejaars zijn op het grote veld en al jaren samenspelen. Dat verschil was al heel snel duidelijk. Binnen 2 minuten was het 1-0 toen Wessel Dijkerman gepruts in de verdediging van de bezoekers afstrafte en na een kwartier was het al 4-0. Scheidsrechter Arjan had een gemakkelijke middag en hoefde bijna niet in te grijpen. Beide teams kennen gelukkig de nieuwe spelregels van het indribbelen en inschieten in plaats van ingooien. Dat indribbelen is ook toegestaan bij hoekschoppen en vrije trappen, behalve uiteraard bij een strafschop. Verder hoeft het spel niet meer stil te liggen om te kunnen wisselen. Het was een sportief duel, waarin Diepenheim gewoon maten te groot was voor Bentelo. Verdedigend kan het nog iets beter bij Diepenheim, Bentelo bleek best effectief bij grote kansen, en het is goed dat de leiding van Diepenheim ondanks de ruime zege nog verbeterpunten ziet.

De Diepenheimse treffers kwamen op naam van Beau Draaijer (6), de teruggekeerde Tom Vrielink (4), Wessel Dijkerman (3), Ties Lansink (3), Jack Laiser (2) en Ruben Oonk (2). Verder spelen in het team Riva Cramer, Roemer Hamer, Milan Boonk, Jorrit van Beek, Jetske Deunk, Daan Onijs, Tijn Haanepen, Thomas Bannink en Brent van de Meer. Leiders zijn Gerko Boonk en Guus Volkerink, grensrechter is Arjan Knoop. Naast Gerko en Guus zijn ook Hielke en Huub Haan de trainers. Kledingsponsor van het team is Richard Lansink fietsen.