DIEPENHEIM JO13-1 KANSLOOS TEGEN KOPLOPER

Vincent van Goghstraat 74
7021ED
ZELHEM

Tijdens de uitwedstrijd tegen koploper ZZC JO13-2 had Diepenheim JO13-1 weinig in te brengen. De ploeg uit Zelhem won eenvoudig met 7-0.

ZZC speelde in het najaarsseizoen in de 3e klasse en het was voor het team beter geweest dat het daar was gebleven omdat je daar veel meer kunt leren dan in een 4e klasse waarin je alle wedstrijden tot nu toe op je dooie akkertje wint met een doelsaldo van 32-2 na 6 van de 11 duels. Voor het duel tegen Diepenheim was het beste veld waarover de club beschikt aangewezen, een aantal andere velden bestond meer uit zand dan uit gras. Diepenheim kon tijdens het duel niet beschikken over speelster Evelina Talo (ziek) en grensrechter Arjan (voetblessure), maar voor beiden werd een waardige invaller bereid gevonden om mee te doen. In het eerste kwartier kon Diepenheim aardig bijblijven, hoewel het zelf niet tot aanvallen kwam. ZZC hield constant twee verdedigers achter de linies en wist dat als het bleef aanvallen, de 1-0 vanzelf wel een keer zou vallen. Keeper Riva Cramer had al een paar mooie reddingen verricht, maar na ruim een kwartier was hij twee keer kort achter elkaar kansloos. Voor de rust liep ZZC nog uit naar een veilige 4-0 voorsprong en die score werd in de tweede helft nog uitgebouwd na 7-0. Diepenheim werd alleen gevaarlijk doordat ZZC af en toe onnodig een hoekschop weggaf, maar de keeper en de verdediging van de thuisclub gaven geen krimp en wisten alles onschadelijk te maken waar dit nodig was. De jongens en meiden van Diepenheim deden goed hun best, maar tegen deze tegenstander was geen eer te behalen. In het onderlinge duel tussen ZZC en Bon Boys JO13-2 op de laatste speeldag van de competitie zal blijken wie er kampioen gaat worden van de twee, tenzij Bon Boys voor die tijd nog een keer puntverlies zal lijden. Diepenheim staat na dit duel 8e, maar ontmoet alle tegenstanders nog die op dit moment onder de ploeg staan in de stand.

ZZC JO13-2 – Diepenheim JO13-1 7-0 (4-0)