EINDELIJK WEER BELONING VOOR DIEPENHEIM JO13-1

Dr. C.A.J. Quantstraat 69
7478XA
DIEPENHEIM

In een seizoen waarin het meer tegen zit dan mee, heeft Diepenheim JO13-1 eindelijk weer een beloning gekregen voor de inzet die de ploeg al weken toont op het veld. Het kwakkelende Longa ’30 JO13-2, dat in de middenmoot staat en tot twee weken geleden nog aardig met de koplopers meekwam, werd met een 9-2 nederlaag naar huis gestuurd.

Net als tegen laagvlieger Neede, toen met 3-1 verloren, was de ploeg uit Lichtenvoorde vandaag weer uiterst teleurstellend in het afmaken van kansen. Met dien verschil dat het tegen Neede genoeg kansen kreeg, maar dat de verdediging van Diepenheim heel weinig weggaf gedurende het duel. Voeg daarbij de inzet van alle spelers en eindelijk eens wat fortuin in de afronding en je krijgt een uitslag die je op voorhand niet verwacht.

Het grootste probleem voor het team was het verkrijgen van iemand om kantinedienst te draaien gedurende de wedstrijd (omdat de ploeg als enige speelde op deze zaterdag) en het regelen van de scheidsrechter. Maar dat werd keurig opgelost: Janieke Haanepen nam de kantine onder haar hoede en Jan Haafkes liet weten dat hij wel wilde fluiten. Alles geregeld dus en het duel kon beginnen. Diepenheim begon direct fel en was gedurende het hele duel feller dan de tegenstander. Al in de 3e minuut gaf rechtsbuiten Wessel Dijkerman een waarschuwing af en de tweede kans was voor Iris Ezendam, die na een hoekschop de bal net over de lat schoot. Een minuut na de kans van Iris werd Jack Laiser alleen op de keeper afgestuurd. De doelman kwam uit, maar Jack schoot de bal langs hem heen en die rolde toen over de doellijn: 1-0. Wessel Dijkerman was helemaal op dreef en toen hij weer een keer doorbrak op rechts, schoot hij de 2-0 binnen, een paar minuten later gevolgd door de 3-0. Een pass van Ties Lansink op Wessel was goed genoeg voor de hattrick binnen 7 minuten: 4-0. De laatst kans voor het rustsignaal was voor de bezoekers. Na een hoekschop werd de bal net over het doel van Riva Cramer geschoten.

Een weelde, 4-0 voor bij rust. Het enige krietiekpuntje dat geuit werd in de kleedkamer, was dat bijna alles op rechts ging en linksbuiten Evelina Talo te weinig werd betrokken in het spel, terwijl zij op haar positie goed haar mannetje (of vrouwtje) staat. En Diepenheim weet ook donders goed dat het flink tegen kan gaan zitten als de tegenstander vleugels krijgt en er een paar in schiet binnen een aantal minuten. Dat moest dus voorkomen worden, zeker in de eerste 10 minuten na de hervatting. Nanou Holstege en de te laat aanwezige Tijn Haanepen kwamen in het veld voor Roemer Hamer en Jetske Deunk. Tja, je moet toch wisselen ook al draait het goed en dan is het erg vervelend als spelers net zo goed zijn als de rest. Aan de andere kant kun je ook niet steeds dezelfde spelers eruit halen. Leider Bertus, assistent Guus en grensrechter Arjan losten dit goed op. Belangrijk was vooral dat het met Ties Lansink, Milan Boonk, Rik van Kooij en Jorrit van Beek achterin stond als een huis en dat daaraan niet getornd moest worden. Maar Longa probeerde het wel, maar het lukte gewoon niet bij de jongens uit Lichtenvoorde. Sterker nog, het doelpunt viel weer aan Diepenheim-zijde toen Jack Laiser uithaalde van net buiten het strafschopgebied: 5-0. En vier minuten later had ook Jack zijn derde goal te pakken toen hij goed werd aangespeeld door Wessel Dijkerman: 6-0. Dat Longa op zich best effectief is, bewees het team door de tweede grote kans die het kreeg in deze wedstrijd wel af te ronden: 6-1, maar natuurlijk geen vuiltje meer aan de lucht met nog iets meer dan een kwartier te spelen. En mocht Longa nog ambities hebben gehad, dan werden die meteen weer de grond in geboord omdat Jack Laiser een goede pass gaf op Wessel Dijkerman. Het eerste schot werd nog gekeerd, maar in de rebound was de doelman kansloos en was daarmee de zevenklapper compleet: 7-1. In de eindfase deed Longa nog iets terug, maar aan Diepenheim-zijde werd ook nog 2x gescoord. Wessel Dijkerman zorgde met zijn 4e doelpunt voor de 8-2 en Ties Lansink kopte fraai binnen na een hoekschop en bracht daarmee de eindstand op 9-2. Een puike en verdiende overwinning, behaald door veel inzet en een tegenstander die het blijkbaar even helemaal kwijt is.

Diepenheim JO13-1 – Longa ’30 JO13-2 9-2 (4-0)

60+1. 9-2 Ties Lansink