DIEPENHEIM JO13-1 GEEFT WINST UIT HANDEN

8 april 2023 11:15

B. Ditzel

Sportpark Groot Scholtenhagen

Diepenheim JO13 heeft zichzelf geen goede dienst bewezen door in Haaksbergen tegen de combinatieclub HSC/Buurse JO13-2 een 2-3 voorsprong uit handen te geven. Het werd uiteindelijk een 5-4 nederlaag. Voor de tweede keer dit seizoen profiteerde deze tegenstander van Diepenheims falen.

Omdat Brent van de Meer de rest van dit seizoen in het weekend niet meer beschikbaar lijkt, regelde leider Jan-Willem Ezendam twee spelers van de JO11. Deze keer waren dat Luuk Vrielink en Milan Schreijer. Weer twee jongeheren waar je van op aan kunt, die doen wat hen wordt opgedragen, die weinig tot niets onderdoen voor de JO13-spelers en die terug konden kijken op een goede wedstrijd. Wat dat betreft kan Diepenheim JO13 komend seizoen over een mooi arsenaal aan spelers beschikken. Maar zover is het nog lang niet en eerst moest dit duel tegen het laaggeklasseerde team gespeeld worden. In de kleedkamer bleek dat de verkeerde shirts in de tas zaten, maar gelukkig waren het deze keer shirts van de JO11 in plaats van de JO8. Met een beetje passen en meten had iedereen uiteindelijk een shirtje waarin hij of zij de wedstrijd kon aanvangen. Dat er twee nummers 4 én twee nummers 5 op het veld liepen, moest maar even voor lief worden genomen.

Beide ploegen wisten dat er vandaag een kans was op punten en gingen daar ook voor. Zo ontstond er een gelijk opgaande partij. De openingstreffer viel snel. Juist Milan, de JO11-speler, gaf een goede pass op spits Jack Laiser en die rondde met links af: 0-1. Een snelle aanval van HSC’21/Buurse door het midden was de aanleiding tot de gelijkmaker en nadat Jack Laiser een paar kansen onbenut liet om zijn ploeg opnieuw op voorsprong te zetten, zorgde een verdedigingsfout bij Diepenheim voor de 2-1 voorsprong voor de thuisclub. Dat werd echter nog voor de ranja rechtgezet. Op aangeven van Iris Ezendam zette Roemer Hamer de 2-2 op het scorebord.

Direct na de hervatting van de uitstekend fluitende scheidsrechter liet ook Luuk Vrielink zien dat hij één en ander in huis heeft. Hij speelde zich goed vrij en wist het zelf af te maken: 2-3 voor Diepenheim. Blije gezichten en de thuisclub met wat gemopper. Er leek helemaal niks aan de hand voor Diepenheim. De ploeg was beter, gevaarlijker en het wachten was eigenlijk totdat de 2-4 zou vallen. Toen kwam de hoekschop voor Diepenheim, waarbij onnodig risico werd genomen door de verdediging van de bezoekers. De hoekschop werd afgeslagen en met een snelle counter wist HSC/Buurse op gelijke hoogte te komen. Dat werkte als de bekende sportdrank met de vleugels, die de thuisploeg toen kreeg. Het was precies dat wat de jongens nodig hadden en binnen 3 minuten werd de bal nog twee keer achter keeper Riva Cramer geschoten omdat Diepenheim zich totaal onnodig liet overrompelen. Zo stond het opeens 5-3 en wist Diepenheim dat het niet meer ging winnen. Roemer Hamer deed nog iets terug in de slotfase, maar daar bleef het bij. Diepenheim staat nu 10e van de 12 teams. Bovenaan leed de nummer 2 Bon Boys zijn tweede puntverlies. Deze tegenstander komt volgende week in Diepenheim voetballen en kan zich niet opnieuw puntverlies veroorloven. De vraag is of de spelers van dat team zich daar echt zorgen om moeten maken.

HSC ’21 / Buurse JO13-2 – Diepenheim JO13-1 5-3 (2-2)

29. 2-2 Roemer Hamer

31. 2-3 Luuk Vrielink