DIEPENHEIM JO13-1 WINT NA UITSTEKEND BEGIN

Kronenkamp 10
7161HE
NEEDE

Dankzij een uitstekend begin heeft Diepenheim JO13-1 met 5-8 gewonnen bij het op de laatste plaatst staande Neede JO13-2. Zoals gebruikelijk de laatste tijd speelde Diepenheim met veel inzet en de zege was dan ook verdiend. Zonder de andere spelers te kort te willen doen, mag wel gezegd worden dat Jack Laiser de speler van de wedstrijd was. De jongen die op de vrijdagavond het door V.V. Diepenheim op een leuke manier georganiseerde FIFA 2023-computervoetbaltoernooi wist te winnen, liet op het veld in Neede zien dat hij ook daar niet te stoppen was: hij scoorde 6 keer.

Fijn was dat voor dit duel een beroep kon worden gedaan op de JO11-speler Teun Slot en Stijn de Valk. Beiden speelden tweederde van het duel mee en konden net als de andere jongens en meiden terugkijken op een goede wedstrijd. Dat duel begon ook perfect voor Diepenheim, want de eerste kans voor de bezoekers werd meteen in een doelpunt omgezet: 0-1, de eerste van Jack Laiser. Even later speelde Roemer Hamer zich goed vrij en liet de onfortuinlijke doelman van Neede de bal door zijn handen glippen: 0-2. En weer een minuut later was het opnieuw Jack Laiser die scoorde. Binnen 7 minuten was het 0-3 voor Diepenheim en dat bleek uiteindelijk de basis voor de overwinning. Ondanks dat Neede op de laatste plaats staat, kan het wel degelijk leuke aanvallen op de mat leggen en dat bewees de ploeg door een bal prima door het midden te spelen, waarbij de aanvaller alleen voor keeper Riva Cramer werd gezet: 1-3. Diepenheim leek niet echt onder de indruk en met zijn derde treffer bracht Jack Laiser de stand op 1-4. Neede deed opnieuw wat terug, maar toen Diepenheim één van de vele door de thuisclub weggegeven hoekschoppen mocht nemen, gaf Teun Slot de bal precies op het hoofd van Ties Lansink en was het 2-5. Die stand stond nog steeds op het niet aangezette scorebord toen de uitstekend fluitende scheidsrechter het rustsignaal floot.

In de tweede helft leek Neede wat terug te komen in de wedstrijd. De wind was wat aangewakkerd en de thuisclub had nu wind mee. De ploeg drong wat meer aan naar voren en nam daarbij net iets teveel risico. Een pass op Jack Laiser gaf de spits-in-vorm de gelegenheid om alleen door te lopen op de keeper van Neede, die niets meer kon doen: 2-6. Vijf minuten later was Jack ook de gevierde man bij het zevende doelpunt van Diepenheim: 2-7. Neede gaf zich nog niet gewonnen en kwam nog weer terug in de wedstrijd. Eerst werd een voorzet mooi ingekopt, een fraai doelpunt van de zwart-witten, en een minuut later werd geklungel in de verdediging van Diepenheim genadeloos afgestraft met een hoge bal over Riva Cramer. Het stond 4-7 met nog 10 minuten te spelen. Helaas voor Neede bleken een paar spelers vrij blessuregevoelig en de spelers die nog op de bank zaten, konden vanwege een blessure niet meer terugkeren in de wedstrijd. Toen Jack Laiser ruim 5 minuten voor tijd met zijn 6e doelpunt de stand op 4-8 bracht, was het duel definitief gespeeld. Neede deed in de slotfase nog iets terug, maar daar bleef het bij. Diepenheim speelt nog 1 wedstrijd: thuis tegen de combinatieclub Rietmolen/Lochuizen. Momenteel staat dit duel gepland op dinsdagavond 23 mei.

Sp. Neede JO13-2 – Diepenheim JO13-1 5-8 (2-5)

6. 0-2 Roemer Hamer

20. 2-5 Ties Lansink