LACONIEK DIEPENHEIM JO14 VERGEET TE WINNEN

Voorwaarts V. JO14-1JM

29 maart 2023 19:00

A Knoop

Diepenheim JO14-1 heeft zichzelf geen goede dienst bewezen door een slechte wedstrijd te spelen tegen Voorwaarts Vriezenveenschewijk/Westerhaar JO14-1. Dat de ploeg uiteindelijk nog een punt aan het duel overhield, was enkel omdat de bezoekers het aan het eind van de wedstrijd niet meer konden volhouden: 4-4.

Bij de warming-up van de ploeg was al te zien dat Diepenheim erg gemakkelijk over het duel dacht. Beide ploegen hadden nog 0 punten, maar nu zou er wel even een overwinning volgen. Dat bij de afronding voordat de wedstrijd begon de meeste ballen over of naast het doel van keeper Sem Schreurs verdwenen, was een minder goed voorteken dat genegeerd werd.

En toch begon Diepenheim niet gek aan de wedstrijd. De ploeg zette flink druk en had na een kwartier al op rozen kunnen zitten als de kansen voorin niet hopeloos om zeep werden geholpen. Spits Lars Altena had zijn avond niet en moest halverwege de eerste helft al plaatsmaken voor

Beau Draaijer. Die was al snel dichter bij een treffer dan Lars was geweest met de kansen die hij kreeg, maar de paal stond succes in de weg. Toen even later een schot van Floor Onijs door de onzekere doelman van de bezoekers niet klemvast werd gepakt, zag Beau zijn kans schoon om zijn ploeg op voorsprong te brengen. En er waren zeker meer kansen. Linksbuiten Jetske Deunk vond het zijnet op haar weg toen ze een keer gevaarlijk werd en Ruben Oonk zag een schot via de lat over gaan. De bezoekers waren drie keer gevaarlijk, maar ook daar stond het vizier niet op scherp bij het afronden.

In de tweede helft vielen er opeens drie doelpunten binnen eenzelfde aantal minuten. Lars Altena mocht weer meedoen na de rust en op aangeven van Beau Draaijer wist hij de bal in een klutssituatie langs de nieuwe keeper te spelen: 2-0. Maar een onnodig weggegeven vrije trap net buiten het strafschopgebied van Diepenheim bracht Voorwaarts weer terug in de wedstrijd. De aanvoerder benutte deze buitenkans en scoorde: 2-1. Een minuut later werd een onschuldig ogende voorzet van de bezoekers door Jurre Oplaat totaal onnodig van richting veranderd en rolde de bal bij de tweede paal het doel in: 2-2. Voorwaarts rook bloed en ging door met aanvallen. De ploeg won meer duels dan in de eerste helft en toen een aanvaller alleen op doel mocht doorlopen, hield niemand hem meer tegen: 2-3. Twee minuten daarna viel ook de 2-4 toen Diepenheim weer matig verdedigde. Diepenheim wilde niet verliezen, maar speelde veel te gehaast. Bovendien bleek de keeper die het Voorwaarts-doel na de rust verdedigde in ieder geval in dit duel de bal veel beter te kunnen vangen dan zijn collega die aan het duel mocht beginnen. De jongen maakte daarmee een aantal kansen van Diepenheim onschadelijk. Ook stond de lat Diepenheims succes in de weg, maar in de laatste 10 minuten vielen de 3-4 en de 4-4 snel na elkaar. Eerst scoorde Lars Altena op aangeven van Floor Onijs, drie minuten later was Floor zelf de doelpuntenmaker op aangeven van Milan Boonk. Maar daar bleef het ook bij ondanks meer aandringen van Diepenheim. Een terechte uitslag. Voorwaarts verdiende het niet om nog te verliezen en de spelopvatting van Diepenheim in dit duel was geen drie punten waard.

Diepenheim JO14-1 – Voorwaarts V. JO14-1 4-4 (1-0)

25. 1-0 Beau Draaijer

38. 2-0 Lars Altena

40. 2-2 Jurre Oplaat (eigen doelpunt)