DIEPENHEIM JO14 WINT LAATSTE SEIZOENSDUEL

Dr. C.A.J. Quantstraat 69
7478XA
DIEPENHEIM

In de thuiswedstrijd tegen Terwolde JO14-1 speelde Diepenheim JO14-1 in de eerste helft in een fantasieopstelling, maar werd dit na een 1-2 achterstand hersteld naar de normale opstelling. Uiteindelijk wist Diepenheim de wedstrijd met 4-2 te winnen.

Er ontbraken nogal wat mensen. Aan Diepenheim-zijde kon Ruben Oonk niet meespelen, bij de bezoekers ontbraken twee belangrijke aanvallers en tien minuten voor het begin van de wedstrijd liet ook scheidsrechter Justin weten dat hij niet zou komen toen hij gebeld werd waar hij bleef. Gelukkig had Diepenheim grensrechter Arjan van JO13 gestrikt om te vlaggen en kon hij de leiding van de wedstrijd overnemen. Het duel begon met een fantasieteam tegen een combinatieteam JO14/JO13/JO15. Diepenheim wist dat het nog zeker 2 plaatsen zou stijgen in de stand bij winst en begon goed aan het duel. Al in de 6e minuut werd de bal goed gepasst op Milan Boonk, die het lootje “rechtsbuiten” had getrokken bij de wedstrijdbespreking. Milan liet zien dat hij op die positie best uit de voeten kan en schoot de bal in het net: 1-0. Kort daarna loste mid-mid Thomas een schot en voorkwam de lat een vroege tweede treffer voor Diepenheim. Maar Terwolde zette een tandje bij en dat leverde de gelijkmaker op. Een mooie aanvaller via de rechtsbuiten, die de bal goed voorzette op aanvalster Femke en het enige meisje aan de kant bij de bezoekers knalde de bal langs keeper Joost Jorritsma: 1-1. Joost was de enige die niet meelootte in de fantasieopstelling omdat de leiding van Diepenheim het niet aandurfde om één van de andere spelers of speelsters op doel te zetten. Achterin had Kars Boonk zijn eigen positie geloot, maar de rest van de verdedigers is normaliter verder voorin op het veld te vinden. Daar voorin kun je een keer een bal verliezen, maar als je dat achterin doet, wordt het direct gevaarlijk en zo wist aanvalster Femke haar ploeg kort voor rust op een 1-2 voorsprong te zetten.

Wat Terwolde verkeerd deed in de tweede helft, is dat het team de lange bal weer ging hanteren in plaats van dat het bleef voetballen. Diepenheim wilde beslist niet verliezen en kwam na de ranja in een normale opstelling terug. De ploeg kwam beter in het spel omdat het nu ook sterker was op het middenveld. Lars Altena, die als linksachter begon, stond nu weer in de spits, maar hij had veel moeite met de boomlange verdediger van JO15 die Terwolde had meegenomen. De heren waren bepaald niet vriendelijk tegen elkaar, maar uiteindelijk zou Lars toch als winnaar van het veld stappen. Hij was degene die uiteindelijk de gelijkmaker op het scorebord bracht toen hij op de vijfmeterlijn de bal kreeg aangespeeld en de bal in het doel schoot. De grensrechter van Terwolde vlagde niet voor een buitenspelsituatie en dus telde de treffer. Twee minuten later draaide Wessel Dijkerman de wedstrijd helemaal om door de 3-2 te maken. Met name de bezoekers hadden wat opmerkingen richting scheidsrechter Arjan, die voordeel gaf waar dat kon terwijl Terwolde blijkbaar liever een vrije trap had gekregen in plaats van doortocht richting het zestienmetergebied van Diepenheim. Ook aan Diepenheim-kant was er hier en daar wat irritatie en toen een speler van Terwolde een harde overtreding maakte en Lars Altena het nodig vond om de dader een flinke duw tegen zijn buik te geven, stuurde Arjan beide boosdoeners voor 5 minuten naar de dug-out. De wedstrijd werd 5 minuten voor tijd beslist toen Floor Onijs een hoekschop mocht nemen en de lange Tommy Poortman totaal niet gedekt werd en bij de tweede paal de perfect gegeven bal vrij kon inkoppen: 4-2. Een verdiende overwinning voor Diepenheim, dat het betere van het spel had maar pas los kwam toen de fantasieopstelling werd gewijzigd in een reguliere opstelling. Diepenheim steeg hierdoor nog van de 11e naar de 8e plaats.

Diepenheim JO14-1 – Terwolde JO14-1 4-2 (1-2)

6. 1-0 Milan Boonk

56. 2-2 Lars Altena