WINST DIEPENHEIM JO14 NA SLECHTE EERSTE HELFT

Dr. C.A.J. Quantstraat 69
7478XA
DIEPENHEIM

Diepenheim JO14-1 heeft zijn eerste competitiewedstrijd in de tweede najaarsserie met 5-1 gewonnen van Enter JO14-1. Het zag er lang niet naar uit dat het zo’n gemakkelijke zege zou worden en wellicht was de winst zelfs enigszins geflatteerd.

Vanaf de aftrap in de eerste helft tot de rust waren de bezoekers de betere ploeg. Binnen een halve minuut kreeg Enter de eerste kans terwijl Diepenheim de bal aan het rollen had gebracht. Maar de aanvaller van de rood-witten raakte de bal niet hard genoeg en het leer werd simpel opgepakt door keeper Sem Schreurs. Diepenheim speelde echter niet goed in het eerste bedrijf. Veel passes gingen mis en omdat Enter wel fel op de bal zat, werd er door de thuisclub vaak onnodig balverlies geleden. De terechte voorsprong voor de gasten kon daarom niet uitblijken en die viel dan ook al in de 8e minuut: 0-1. Enter ging lustig door met aanvallen en Diepenheim was vaak te laat. Dat het bij het rustsignaal van scheidsrechter Arjan nog altijd slechts 0-1 was, was enkel te wijten aan het slechte afronden van de bezoekers.

Leiders Gerko, Marc, René A. en René O konden onmogelijk tevreden zijn over het vertoonde spel en de spelers werd dan ook een hartig woordje toegesproken in de rust. Dat hielp, want in de tweede helft kantelde het spelbeeld. Diepenheim werd feller en beter en nu liep Enter vaak achter de feiten aan. Een schot van Lars Altena dat via binnenkant paal het doel in ging, gaf de ploeg de eerste gelegenheid om te juichen. En toen een aantal minuten later binnen twee minuten nog twee goals werden gemaakt, stond het opeens 3-1 voor de thuisclub. Eerst was het Floor Onijs die een schot op doel waagde van rechtsbuiten. Het leer stuitte via onderkant lat én binnenkant paal het veld weer in en toen reageerde Milan Boonk heel alert door de keeper van Enter het nakijken te geven: 2-1. Een minuut later kreeg een verdediger van de bezoekers de bal in het strafschopgebied aangespeeld. Hij dacht rustig te kunnen uitverdedigen, maar werd te kijk gezet door Lars Altena, die hem de bal ontfutselde en toen alleen voor de keeper stond: 3-1. Ook Jetske Deunk, die nog niet zoveel wedstrijdervaring heeft en moest spelen omdat één van de jongens uit het team zich ziek had gemeld, kreeg een kans, maar zij wist niet te scoren. Dat deed Beau Draaijer wel toen hij voor de zoveelste keer alleen op rechts op snelheid doorkwam en de bal bij de eerste paal het doel inprikte: 4-1, vijf minuten voor tijd en de definitieve knock out. Beau bekroonde zijn goede tweede helft door diep in blessuretijd nog een vrije trap fraai te benutten en daarmee de eindstand op 5-1 te zetten.

Het team kreeg na afloop een compliment voor de goede inzet na rust. De bezoekers uit Enter gingen teleurgesteld naar huis terug.

Diepenheim JO14-1 – Enter JO14-1 5-1 (0-1)

44. 1-1 Lars Altena

50. 2-1 Milan Boonk