DIEPENHEIM JO13 VERLIEST VAN KOPLOPER

Witkampers JO13-2JM

3 december 2022 11:15

H.J. Munnik

Diepenheim JO13 heeft ook aan de voorlaatste wedstrijd in de najaarscompetitie geen punten overgehouden. Op sportpark “De Koppel” was koploper Witkampers JO13-2 met 2-5 te sterk. Desondanks kon Diepenheim terugkijken op een goede wedstrijd, waar de leiding van de tegenstander uit Laren niet tevreden was over het spel van de spelers in het zwart-wit.

Witkampers begon goed aan de wedstrijd zoals een koploper betaamd en dat leidde binnen 7 minuten tot twee doelpunten. Eerst was er een hard schot dat keeper Riva Cramer goed wist te pareren, maar in de rebound was de jongen kansloos: 0-1. Twee minuten later mocht Witkampers een hoekschop nemen en deze werd goed ingekopt: 0-2. Diepenheim kwam daarna ook beter in de wedstrijd en werd geholpen door een verdedigingsfout bij de bezoekers. Evelina Talo stond op de goede plek om haar eerste doelpunt van het seizoen te maken en toen na een kwartier na een hoekschop Jack Laiser pech had in de afronding, maar Roemer Hamer de bal wel langs de goed keepende doelman van Witkampers wist te schieten, stond het opeens 2-2. Met het oog op de wat gemakkelijkere wedstrijd tegen het onderaan staande AZSV, zou Witkampers aan een punt in Diepenheim genoeg hebben voor het kampioenschap als het volgende week thuis wint van de ploeg uit Aalten. Maar daar wilden noch leiders nog spelers zich bij voorbaat bij neerleggen. Dus ging Witkampers op zoek naar een nieuwe voorsprong en dat lukte toen Ties Lansink binnen het strafschopgebied in de ogen van scheidsrechter Jesse Munnik een overtreding maakte op een speler van de bezoekers. De toegekende strafschop werd feilloos benut: 2-3.

Toch was de leiding van Diepenheim meer tevreden over het vertoonde spel van de thuisclub dan de leiding van Witkampers over dat van de bezoekers. In de rust werd dat in kleedkamer 4 nog eens even duidelijk uitgelegd. Diepenheim ging gewoon verder met aanvallen om de gelijkmaker te produceren, Witkampers probeerde de beslissing te forceren en daardoor ontstond er een leuke wedstrijd met af en toe een kleine maar niet gemene overtreding aan beide kanten. Invaller Wessel Dijkerman, een eventjes geleende dispensatiespeler van de JO14, had de gelijkmaker op zijn schoen, maar zag de keeper van Witkamper een goede redding verrichten. In het laatste kwartier liep Witkampers uit naar uiteindelijk een 2-5 overwinning. Wellicht iets geflatteerd, maar zeker niet onverdiend. De ploeg uit Laren is in deze competitie het beste team en verdient het om volgende week de kampioensvlag van de najaarscompetitie te kunnen hijsen. Diepeheim speelt nog een uitwedstrijd tegen Neede voordat het de winterstop in gaat.

Diepenheim JO13-1 – Witkampers JO13-2 2-5 (2-3)

9. 1-2 Evelina Talo

16. 2-2 Roemer Hamer