OPNIEUW PECH VOOR DIEPENHEIM JO13

Eibergseweg 1
7104AS
WINTERSWIJK MEDDO

Het lijkt alsof de pech Diepenheim JO13 blijft achtervolgen. Waar de ploeg opnieuw recht had op een punt, leed het in de uitwedstrijd tegen Meddo JO13 een 2-1 nederlaag.

Meddo staat op de 2e plaats, maar miste vandaag één van de verdedigers. Diepenheim kon beschikken over invalspelers Beau Draaijer en Milan Boonk en zij konden net als alle andere spelers en speelsters van het team terugkijken op een goede wedstrijd. Het duel begon ook erg prettig voor Diepenheim, want al in de eerste minuut werd Beau op rechts weggestuurd door Jack Laiser, maar de snelle speler schoot de bal net over het doel. Bij de tweede kans van Beau was het echter wel raak en kwam Diepenheim alsnog op voorsprong: 0-1. Wellicht was er wat onderschatting bij de thuisploeg vanwege de positie op de ranglijst van Diepenheim, dat lager staat dan dat het team op basis van voetbalkwaliteiten hoort te staan. Op de één of andere manier lukt het al een tijd niet meer. Ook nu verdween de voorsprong weer snel, een persoonlijke fout van één van de verdedigers die zich verkeek op de snelheid van een aanvaller van Meddo, die hem de bal ontfutselde en toen alleen voor keeper Riva Cramer kwam: 1-1. Riva heeft de plaats in het doel overgenomen van Jack Stegeman, die na zijn ongelukkige wedstrijd van vorige week besloten heeft om niet meer te gaan keepen. Jack mocht in de loop van het duel invallen als aanvaller en kreeg in de tweede helft na een hoekschop zowaar een scoringskans, waarbij de keeper de bal nog net wist te grijpen. Meddo probeerde door te drukken en leek ook op 2-1 te komen, maar op advies van grensrechter Arjan werd het doelpunt afgekeurd. Niet vanwege buitenspel, maar vanwege een ingooi waarbij zoveel meters werd gesmokkeld dat het voor de thuisclub veel gemakkelijker was om een mooie aanval op te zetten. Kort voor rust viel de 2-1 alsnog toen een aanval op rechts leidde tot een schot op doel. Het eerste schot werd keurig door keeper Riva gepareerd, maar in de rebound was de doelman kansloos: 2-1. De voorsprong was er voor Meddo, maar de leiding kon onmogelijk tevreden zijn over het vertoonde spel.

Na rust ging Diepenheim op zoek naar de gelijkmaker en het kreeg daarvoor genoeg kansen. Dan moet de bal een keer goed vallen en dat gebeurde helaas niet. Wie van de spelers ook een kans kreeg, alle ballen gingen net naast of waren voor de keeper van de thuisclub. En toen na een klutsbal Jack Laiser helemaal alleen op doel af ging nadat hij achter zijn man ontsnapte, werd de spits onterecht teruggevlagd door de dame met de vlag van de thuisclub. De scheidsrechter die best goed floot, kon geen verwijt worden gemaakt dat hij Jack niet liet doorspelen. Als het dan eenmaal tegenzit…. Diepenheim probeerde het wel, maar het lukte niet meer. Achterin werd weinig meer weggegeven, maar het bleef 2-1. Een gelukkige zege voor Meddo, waar een puntendeling zeker op zijn plaats was geweest op basis van zowel de inzet van alle spelers van Diepenheim als voor de kansen die de ploeg heeft gehad.

Volgende week speelt Diepenheim thuis tegen koploper Witkampers. Dit team is nog zonder puntverlies en is bij winst kampioen als de andere uitslagen goed uitpakken voor de club uit Laren. Diepenheim heeft echter bewezen dat het kan stunten tegen koplopers, want in het eerste kwart van het seizoen verspeelde SVBV op eigen veld het kampioenschap toen Diepenheim daar met 0-2 wist te winnen.

Meddo JO13-1 – Diepenheim JO13-1 2-1 (2-1)

8. 0-1 Beau Draaijer