COMPLEET DIEPENHEIM JO13 WINT VROEG DUEL IN AALTEN

Haartsestraat 57
7121WJ
AALTEN

Voor het eerst dit seizoen was Diepenheim JO13-1 helemaal compleet, al scheelde het niet veel of één van de spelers had de rit gemist naar Aalten, waar de ploeg al om 8:30 uur moest aantreden tegen AZSV/AD’69 JO13-4. De twee clubs uit Aalten werken nu samen bij de jeugd, maar dit team moet nog duidelijk wennen aan het spelen op een groot veld. Waar het in de eerste serie van ongeveer 5 wedstrijden al geen wedstrijd wist te winnen, kreeg het op het terrein van AZSV nu een genadeloos pak slaag van Diepenheim. Het werd 0-11, de grootste overwinning tot nu toe van het team op een groot veld.

Diepenheim kon zelfs beschikken over 14 spelers, want één van de JO11-teams was vrij en de heren Teun Slot en Stijn de Valk werden bereid gevonden om mee te doen met JO13-1. Fijn is ook dat na langdurig blessureleed Nanou Holstege en Riva Cramer weer speelklaar waren. Riva stond meteen in de basis, Nanou mocht naast Stijn op de bank gaan zitten en werd daar vergezeld door Tijn Haanepen, die zijn basisplaats verloor aan een ploeggenoot omdat hij veel te laat op het vertrekpunt was.

Diepenheim was direct feller en beter dan de tegenstander en keeper Jack Stegeman kreeg welgeteld één doeltrap te nemen in de hele eerste helft. Een ware belegering op het doel van de collega van Jack volgde en binnen vijf minuten wist Roemer Hamer zijn ploeg op een 0-1 voorsprong te schieten na een aanval van Jack Laiser op rechts. Drie minuten later passte Teun Slot heel goed op Jack en liet de spits ook zijn eerste treffer aantekenen: 0-2. Nog binnen het kwartier viel de 0-3 toen na een hoekschop van Diepenheim de bal door de verdediging van de combinatieclub niet goed werd verwerkt en Teun Slot zijn hoofd er tegenaan zette. En toen Jack Laiser Teun een keer goed aanspeelde, wist de speler van JO11 met een hard schot de doelman van AZSV/AD’69 te verschalken: 0-4. De koek was nog niet op en Jack Laiser slalomde door de verdediging van de thuisclub na een pass van Roemer Hamer om ook zijn tweede treffer te maken: 0-5. Riva Cramer, linkshalf in de eerste helft, had door zijn lange afwezigheid nog niet helemaal in de gaten hoe het precies werkt met buitenspel, maar toen hij op links een keer goed doorkwam, leek hij te scoren. De keeper werd gepasseerd, maar het leer bleef voor het doel liggen. Jack Laiser gaf de bal het door Diepenheim gewenste laaste tikje: 0-6. Een minuut later wist Jack de zevenklapper te voltooien en kort voor de pauze mocht Roemer Hamer ook een keer tussen de verdedigers van de thuisclub door slalommen en bracht hij de ruststand van 0-8 op het scorebord.

In de tweede helft ging Diepenheim in een iets andere opstelling spelen en werden de spelers die normaliter wat minder vaak gewisseld worden op de bank gehouden. Toch bleef Diepenheim de betere ploeg, maar de thuisclub, die niet helemaal compleet was, kwam nu wel iets meer aan aanvallen toe. Halverwege de tweede helft vielen er opnieuw twee doelpunten in twee minuten. Eerst was er een goede pass van Teun Slot, die gelegenheidsspits Ties Lansink de mogelijkheid gaf om zijn eerste doelpunt van het duel te maken. Even later kwam Ties opnieuw alleen voor de keeper en liet de doelman van de thuisclub de bal op het nog enigszins natte veld door zijn handen glippen. Na de grootste kans voor AZSV/AD ’69, waarbij keeper Jack Stegeman goed oplette en de bal uiteindelijk kon vastgrijpen, was het weer de beurt aan Diepenheim. Ties Lansink had zijn hattrick kunnen voltooien na een hoekschop van Roemer Hamer, maar hij kopte de bal net over de lat. Roemer zelf zorgde uiteindelijk voor het slotakkoord door zich mooi vrij te spelen: 0-11. Een goede afsluiting van een uitstekend duel van alle spelers van Diepenheim JO13-1 en zeker ook de jongens van JO11 die hebben meegedaan.

Het volgende duel van Diepenheim is de thuiswedstrijd tegen Longa JO13-2 uit Lichtenvoorde. De wedstrijd staat nu nog gepland voor zaterdag 5 november, maar het is nog niet zeker of dat ook zo blijft.

AZSV/AD ’69 JO13-4 – Diepenheim JO13-1 0-11 (0-8)

5. 0-1 Roemer Hamer

13. 0-3 Teun Slot