BLIKSEMSTART BRENGT DIEPENHEIM JO13 ZEGE

7478XA
DIEPENHEIM
tel. 0547-351463

Diepenheim JO13-1 heeft zijn tweede overwinning van het seizoen binnen. Dankzij een bliksemstart van het team werd het gelijkwaardig geachte Neede JO13-2 met 7-2 geklopt in de door-de-weekse wedstrijd die verplaatst werd vanwege het Schuttersfeest.

Door de uitslagen van Neede tot nu toe werd deze tegenstander minimaal gelijkwaardig geacht, maar de bezoekers lieten het in de eerste helft behoorlijk afweten. Diepenheim kon deze wedstrijd niet beschikken over de geblesseerden Riva Cramer en Nanou Holstege, hoewel laatstgenoemde wel op de weg terug lijkt te komen. Gelukkig beschikt JO14 over een aantal spelers die ook nog speelgerechtigd zijn voor JO13. Deze keer waren Beau Draaijer en Milan Boonk de “gastspelers”.

En juist deze twee waren direct betrokken bij het eerste doelpunt. Beau ging met de bal aan de haal aan de rechterkant en werd onderuit getikt. Scheidsrechter Arjan Knoop (er kon tijdens het Schuttersfeestweekend natuurlijk geen andere scheidsrechter geregeld worden, maar gelukkig wilde Dennis Holstege de vlag van Arjan overnemen) kende een vrije trap toe. De bal werd door iedereen gemist, behalve door Milan Boonk, die de keeper van Neede binnen anderhalve minuut het nakijken gaf: 1-0. En de bezoekers waren nauwelijks van de schrik bekomen toen de bal alweer in het net lag, deze keer na een schot van Jack Laiser. Zo stond het na 10 minuten al 2-0 voor Diepenheim en de eerste spelers van Neede leken het hoofd al te laten hangen. De ploeg kwam niet in de wedstrijd en zag Diepenheim voor rust nog verder uitlopen. Na een goede pass werd Roemer Hamer alleen op de doelman afgestuurd (3-0) en twee minuten later was de doelman van Neede erg ongelukkig toen na een schot van Jack Laiser de natte bal door zijn handen glipte: 4-0. Donkere wolken pakten zich ook samen boven het veld en in de verte klonk gerommel. Gelukkig bleef het droog en trok het onweer niet verder richting Diepenheim.

Na de rust kwam Neede wat beter in het spel en werd de wedstrijd wat meer gelijkwaardig, hoewel Diepenheim wel de betere ploeg bleef. De tegentreffer kwam er toch al snel en Neede putte moed. Diepenheim stond tegen UNO immers ook dik voor en eindigde met 1 punt. Maar achterin had de thuisclub het goed voor elkaar en Neede was niet bij machte om dermate gevaar te stichten dat de voorsprong van Diepenheim nog erg in het geding kwam. Milan Boonk maakte een fraai doelpunt door de bal van buiten het strafschopgebied in het doel te krullen en halverwege de tweede helft werd het 6-1 na een mooie actie van Ties Lansink en Rik van Kooij, die uiteindelijk afgerond werd door Roemer Hamer. Neede kreeg nog meer tegenslag, want de doelman van de bezoekers gaf aan last van zijn lies te hebben en moest gewisseld worden (beterschap, jongen). De nieuwe doelman kreeg nog één tegentreffer te verwerken na een hard schot van Jack Laiser. Het slotakkoord kwam van Neede toen keeper Jack Stegeman een terugspeelbal in zijn handen pakte en de bezoekers terecht een indirecte vrije trap op de 5 meter-lijn kregen. Deze vrije trap belandde uiteindelijk keihard op de paal en terwijl iedereen bij Diepenheim opgelucht ademhaalde, werd de bal van buiten het strafschopgebied nogmaals op het doel geschoten en uiteindelijk door het net opgevangen. Zo eindigde de wedstrijd in 7-2

Diepenheim speelt nog één wedstrijd in deze competitie. De uitwedstrijd tegen SVBV staat momenteel nog gepland voor zaterdag 1 oktober, maar de club uit Barchem heeft een verzoek bij Diepenheim neergelegd om het duel te verplaatsen naar een andere datum. Een geschikte datum was op deze woensdagavond nog niet gevonden.

Diepenheim JO13-1 – Neede JO13-2 7-2 (4-0)

2. 1-0 Milan Boonk

9. 2-0 Jack Laiser