DIEPENHEIM JO13 SLUIT SEIZOEN AF MET ZEGE

7234SR
WICHMOND
tel. 0575-441547

Diepenheim JO13-1 heeft de laatste competitiewedstrijd van het voorjaarsseizoen gewonnen. Op dinsdagavond werd in Wichmond het combinatieteam Ratti-Socii JO13-1 met 2-5 verslagen.

De wedstrijd was van zaterdag 21 mei verschoven naar dinsdag 24 mei omdat Diepenheim geen volledig team op de been kon brengen op de zaterdag.
Eenmaal in Wichmond aangekomen diende zich dinsdagavond een nieuw probleem aan: de teamleiding had wel de goede kledingtas meegenomen, maar deze was gevuld met de veel te kleine kleding van één van de pupillenteams. Gelukkig was dit snel opgelost omdat Diepenheim in het thuistenue van Ratti mocht gaan spelen. Inmiddels zitten alle shirt van kast 14 weer in de goede tas (hopen we).
Helemaal wakker was Diepenheim nog niet, want binnen twee minuten na aanvang van de wedstrijd door de jonge scheidsrechter die voor het eerst op dit niveau floot, werd de bal langs keeper Sem Schreurs in het net geschoten: 1-0. Maar Diepenheim rechtte direct zijn rug en liep nog voordat het eerste kwart van de wedstrijd voorbij was uit naar een 1-3 voorsprong. Allereerst was het Ruben Oonk die een goede aanval keurig afrondde, daarna zorgde Wessel Dijkerman voor de tweede Diepenheimse treffer. En toen Boet Lammertink en Lars Altena samen een hoekschop namen, werd Lars
totaal niet aangevallen en zag hij zijn kans schoon om zelf te scoren in plaats van een assist te geven via een voorzet. Zo stond het opeens 1-3, maar Diepenheim kon niet verder doordrukken. De thuisclub was vrij fel op de bal en wist veel duels te winnen. Diepenheim speelde soms slordig en de spelers leken af en toe te wachten tot de bal bij hen zou komen in plaats van dat ze naar de bal toe bewogen. Dat moest in de tweede helft beter, vond de leiding in de rust. En het ging ook wat beter, maar de stugge thuisclub liet zich niet naar de slachtbank leiden en bleef goed verdedigen.
Een mooie aanval van Beau Draaijer was de aanleiding tot de 1-4. Beau gaf de bal goed mee aan Lars Altena, wiens schot nog door de doelman werd gepareerd. Maar diezelfde jongen was kansloos op de rebound van Wessel Dijkerman. Ratti-Socii was erg gevaarlijk in de counter en in de omschakeling en had voorin een paar snelle spelers lopen. Toen één van die jongens vanaf eigen helft werd gelanceerd, kon hij door de Diepenheimse verdediging niet meer ingehaald worden en wist hij ook Sem Schreurs te omspelen: 2-4 met nog een kwartier te gaan. Vijf minuten later was het weer raak aan de andere
kant, weer via een aanval waarbij Beau Draaijer en Wessel Dijkerman waren betrokken. Met zijn derde treffer van de avond zorgde Wessel voor een 2-5 eindstand.

Zo is Diepenheim achter Winterswijk en Erix/KSV (er vanuitgaande dat dit team zaterdag nog minimaal 1 punt haalt) als 3e geëindigd met slechts 3 punten minder dan Winterswijk. Van de 11 wedstrijden werden er 8 gewonnen, 1 gelijkgespeeld en 2 verloren.

De spelersgroep van Diepenheim JO13 bestond dit seizoen uit Sem Schreurs, Thomas Bannink, Tom van Kooij, Kars Boonk, Tommy Poortman, Jesse Hoff,  Boet Lammertink, Tom Vrielink, Wessel Dijkerman, Ruben Oonk, Beau Draaijer, Lars Altena, Milan Boonk, Brent van de Meer en Jetz Wieringa, al hebben de laatste twee helaas weinig mee kunnen doen. Af en toe werd het team versterkt door dispensatiespelers of spelers van de JO12.
Alle spelers en ook de trainers en leiders bedankt voor de geweldige inzet tijdens dit seizoen.

Ratti-Socii JO13-1 - Diepenheim JO13-1  2-5 (1-3)
7. 1-1  Ruben Oonk
9. 1-2  Wessel Dijkerman