ZEGE MAAR GEEN KAMPIOENSCHAP MEER VOOR DIEPENHEIM JO13-1

7478XA
DIEPENHEIM
tel. 0547-351463

Ondanks een 6-2 overwinning op het laaggeklasseerde Vorden JO13-2 kunnen de spelers van Diepenheim JO13-1 de nog minieme kans die er nog was op het kampioenschap nu definitief uit het hoofd zetten. Winterswijk JO13-3 won dik en zal de kampioenschapsstrijd met Erix/KSV JO13-1 waarschijnlijk in zijn voordeel beslissen dankzij het onterecht toegekende buitenspeldoelpunt en de last-minute-goal tegen Diepenheim van enkele weken geleden. Diepenheim zelf zal de uitwedstrijd tegen Ratti/Socii met meer dan 30 doelpunten verschil moeten winnen als Winterswijk zijn laatste duel verliest. Onbegonnen werk gezien de beoogde kwaliteit van de combinatieclub die de jongens van Diepenheim volgende week nog ontvangt.

Diepenheim begon gretig aan het duel met Vorden en liet de tegenstander zien dat er vandaag niks te halen viel op sportpark De Koppel. Het speelde zelf alleen te slordig en er werd te weinig samengespeeld. De kansen die de ploeg in het eerste kwart van het duel kreeg, werden niet benut, hoewel Milan Boonk (buitenkant paal) en Wessel Dijkerman (bovenkant lat) al dichtbij een treffer waren. De verdiende 1-0 viel uiteindelijk toch toen er wel een goede aanval op werd gezet en Lars Altena keurig wist af te ronden. Nog geen minuut later lag de bal opnieuw in het net toen Lars van afstand een schot op doel afleverde en het leer via binnenkant paal over de doellijn verdween: 2-0. De ruststand van 2-0 was goed, maar de leiding van Diepenheim was niet tevreden. Wellicht lag het ook aan het feit dat Diepenheim 3 weken geleden voor het laatst was uitgekomen in competitieverband met die vervelende 5-5 tegen Winterswijk.

Vijf minuten na de hervatting van de goed leidende scheidsrechter Maurits Avenarius mocht Vorden een vrije trap nemen, maar die werd slecht uitgespeeld, waarna Diepenheim via een counter van Wessel Dijkerman genadeloos toesloeg: 3-0 en niks aan het handje. Dacht de ploeg, want een minuut later werd er achterin een fout gemaakt en wist een speler van de bezoekers dit af te straffen: 3-1. Gemopper bij Diepenheim, en dat werd er niet beter op toen Vorden met een mooi uitgespeelde aanval ook nog de 3-2 wist te maken. Uiteraard gingen de bezoekers op jacht naar de gelijkmaker, maar achterin gaf Diepenheim weinig meer weg. Voorin ging het in het laatste kwart juist veel beter lopen. Een mooie combinatie waarbij Jesse Hoff, Wessel Dijkerman en Lars Altena waren betrokken, was de aanleiding tot de 4-2. Lars leverde een stiftbal af die net over de doelman in het net plofte. Twee minuten later mocht Beau Draaijer een hoekschop nemen en kon Wessel Dijkerman vrij inkoppen. De beslissing in de wedstrijd: 5-2. En Beau zorgde zelf ook nog voor een fraaie treffer toen hij van rechts mocht opduiken en niet werd aangevallen: 6-2.

Diepenheim JO13-1 – Vorden JO13-2 6-2 (2-0)

19. 1-0 Lars Altena

20. 2-0 Lars Altena