OPNIEUW DIKKE OVERWINNING DIEPENHEIM JO13-1

DEO JO13-2

5 maart 2022 11:00

N. Linthorst

De spelers van Diepenheim JO13-1 zijn bezig aan een goede serie. In de thuiswedstrijd tegen het gelijkwaardig geachte DEO JO13-2 werd het 3-3 gelijkspel van de najaarscompetitie door de gootsteen weggespoeld. Het team was de gehele wedstrijd beter en feller en bezorgden de bezoekers de grootste competitienederlaag van dit seizoen: 10-2.

Voor het eerst in deze voorjaarscompetitie was het team van de blauw-witten compleet. DEO was dat niet en had wat spelers geleend van de JO13-1 dat vrij was. Wat wisten de spelers van Diepenheim nog van het vorige duel ? Een fysiek sterk team, een goede keeper die moeite heeft met hoge ballen, gevaarlijk met hoekschoppen en oud-Diepenheimer Bjorn Heymer als grensrechter.

En net als in de wedstrijd vorig najaar kwam DEO op een 0-1 voorsprong. Een pass naar voren, de verdediging van Diepenheim greep niet kordaat in en de bal werd langs keeper Sem Schreurs geschoten. Diepenheim had daarvoor al enkele kansen gehad en gaf vol gas om de achterstand zo snel mogelijk ongedaan te maken. Dat lukte snel en het aanwezige publiek zag eerst Lars Altena de gelijkmaker inschieten op aangeven van Tom Vrielink en twee minuten later was Lars opnieuw attent toen Beau Draaijer een schot op doel afleverde en de keeper de bal uit de handen liet glippen. Diepenheim stond met 2-1 voor en het werd voor rust nog 3-1. Wessel Dijkerman stond aan de linkerkant vrijwel op de achterlijn en waar iedereen rekende op een voorzet, krulde Wessel de bal over de keeper heen in de verre hoek. Blije gezichten dus bij de thuisclub toen scheidsrechter Niek Linthorst het rustsignaal floot.

Maar DEO gaf zich nog niet gewonnen en net als in het najaar kwam de ploeg terug in de wedstrijd door in een counter de aansluitingstreffer te maken. Een lange snelle jongen was de meest gevaarlijke speler en hij scoorde de 3-2. Tot zover de vergelijking met het najaar, want waar DEO destijds na de 3-2 van Diepenheim nog op gelijke hoogte kwam, liet de ploeg het nu afweten. Binnen een minuut na de aftrap gaf Wessel Dijkerman de bal mee aan Boet Lammertink en zette de invaller met een fraaie treffer de marge weer op twee: 4-2. En toen bij een voorzet Milan Boonk helemaal vrij werd gelaten door de verdediging van DEO en hij de 5-2 wist binnen te schieten, was de wedstrijd beslist. Er waren weliswaar nog 20 minuten te spelen, maar DEO was slechts sporadisch gevaarlijk en meestal greep de verdediging van Diepenheim resoluut in. Twee minuten na de treffer van Milan maakte Lars Altena met links zijn derde treffer en weer drie minuten daarna viel er weer een goede inzet van Milan te noteren en wist Tom Vrielink de bal uiteindelijk over de doellijn te schieten: 7-2 en nog een kwartier te spelen. DEO was nog één keer echt gevaarlijk. Eén van de spelers probeerde hetzelfde kunststukje als Wessel Dijkerman pal voor rust, maar zag tot zijn ontzetting de bal op de lat belanden. Geluk voor Diepenheim, dat in de slotafase nog uitliep naar de dubbele cijfers. Na goed samenspel werd Beau Draaijer beloond voor zijn goede wedstrijd, hij maakte de 8-2. Ruben Oonk wilde ook nog een doelpunt maken. Met een hoge bal bepaalde hij de stand op 9-2 en in blessuretijd zorgde de laatste mooie aanval van Diepenheim opnieuw voor een treffer van Ruben: 10-2. Ook nog leuk om te vermelden is dat Brent van de Meer zijn debuut maakte voor Diepenheim JO13-1.

Volgende week speelt Diepenheim (waarschijnlijk in Miste) een uitwedstrijd tegen de combinatieclub MEC/Bredevoort, dat nog zonder puntverlies is maar slechts twee wedstrijden gespeeld heeft omdat de wedstrijd tegen koploper Erix/KSV werd afgelast.

Diepenheim JO13-1 – DEO JO13-2 10-2 (3-1)

15. 1-1 Lars Altena

17. 2-1 Lars Altena