DIEPENHEIM JO13-1 KRIJGT OVERWINNING CADEAU IN GROENLO

7141DE
GROENLO
tel. 0544-461940

Het duel tussen Grol JO13-3 en Diepenheim JO13-1 was een groot foutenfestijn in de verdediging van de thuisclub. Daardoor gingen de blauw-witten met een ruime overwinning terug naar huis: 2-8.

Van de laatste wedstrijd voor de winterstop (1-4 overwinning) had Diepenheim nog onthouden dat de ploeg niet erg sterk is, maar wel een aardig goede keeper heeft en er bij dat team een meisje in de aanval speelt dat goed kan voetballen. Die goede keeper was er vandaag niet bij, maar het meisje wel en zij was net als in het vorige duel de beste speler aan de kant van Grol.

Het was aan Diepenheim zelf te wijten dat het nog maar 0-2 stond bij de rust. Nadat Lars Altena al na anderhalve minuut een enorme blunder tussen keeper en verdediging van Grol had afgestraft, drukte Diepenheim wel door, maar speelde het erg onnauwkeurig. Bovendien hielden de spelers de bal te lang bij zich, waardoor de verdediging van Grol vrij gemakkelijk de bal kon veroveren als Diepenheim even niet meer wist waar de bal naartoe moest. De thuisclub was echter alleen gevaarlijk via het reeds genoemde meisje, maar creëerde geen enkele kans. Diepenheim kreeg nog wel wat kansen, maar het duurde tot kort voor de rust voordat de 0-2 kon worden geappt naar de teambetrokkenen en ouders die niet bij de wedstrijd aanwezig waren. Opnieuw een fout in de verdediging en deze keer een doelpunt van Wessel Dijkerman.

Na de rust liep het scoreverloop snel op. Lars Altena was alert bij een foute uittrap van de invaller-doelman en maakte 0-3 en Beau Draaijer zette de 0-4 op het bord na een indirecte vrije trap die werd gegeven omdat de keeper een terugspeelbal van zijn verdediger oppakte. Het vierde cadeautje al van Grol dat gretig werd uitgepakt door Diepenheim. Maar de ploeg wist nu door beter te voetballen zelf ook wat leuke aanvallen te creëren en uit één van die aanvallen maakte Lars Altena met een kopbal zijn derde treffer: 0-5. Vijf minuten later gaf Ruben Oonk de bal goed voor en werd de afgeslagen bal opgevangen door Wessel Dijkerman, die de doelman voor de zesde keer het nakijken gaf. Ook Beau Draaijer wist zijn tweede doelpunt te maken toen hij zich goed vrijspeelde en zelf afrondde: 0-7. De Diepenheimse verdediging gaf vrijwel niets weg en bij de gevaarlijkste schoten op doel stond keeper Sem Schreurs zijn mannetje met enkele fraaie reddingen. Toch wist de thuisclub een keer te scoren toen Sem de bal uitgooide, de speler die de bal moest ontvangen deze niet goed verwerkte en zijn tegenstander de kans schoon zag om de bal met een boog in het net te doen belanden: 1-7. Een minuut later was de marge weer 7 toen een voorzet van Beau Draaijer werd ingetikt door Tommy Poortman, die zijn eerste treffer van dit seizoen maakte: 1-8. Na een onnodig weggegeven hoekschop leek de dochter van de goed fluitende Groenlose scheidsrechter de 2-8 te maken. Maar haar vader, die nog moet leren dat je als scheidsrechter het team niet moet coachen en aanmoedigen, had een handsbal gezien en in plaats van zijn dochter het doelpunt te gunnen, gaf hij een penalty, die door één van de jongens van Grol werd benut. Zo kwam toch de 2-8 als eindstand op het bord. Het hele team van Diepenheim verdient een compliment voor deze fraaie zege.

Volgende week speelt Diepenheim om 11:00 uur thuis tegen DEO JO13-2. Een lastige tegenstander, die de blauw-witten eerder dit seizoen op 3-3 hield. Beide ploegen hebben de 3 punten nodig om mee te blijven doen in de top van het klassement.

Grol JO13-3 – Diepenheim JO13-1 2-8 (0-2)

2. 0-1 Lars Altena

33. 0-3 Lars Altena