ELFTAL DIEPENHEIM JO16-1 KNOKT ZICH NAAR OVERWINNING

Dr. C.A.J. Quantstraat 69
7478XA
DIEPENHEIM

Diepenheim JO16-1 had in de thuiswedstrijd tegen Enter JO16-1 maar de beschikking over 8 spelers en moest 3 jongens lenen van JO13-1, dat ’s morgens ook al een wedstrijd had gevoetbald. Alle spelers moesten het dus een hele wedstrijd lang volhouden. Des te mooier was het voor de ploeg dat het na het duel met een 2-0 overwinning van het veld stapte.

In de eerste helft was Enter iets beter dan Diepenheim. De spelers wisten elkaar in ieder geval wat beter te vinden dan het team van de thuisclub. Maar de verdediging van Diepenheim gaf weinig weg en keeper Gijs Landeweerd wist met een paar goede reddingen een achterstand te voorkomen. Ook Diepenheim had een paar kansjes. Ruben van de Haar zag bijvoorbeeld een schot op een vreemde manier tot hoekschop verwerkt worden door de niet al te sterk spelende keeper van de bezoekers. Het was zo’n wedstrijd van “wie de 1-0 maakt, gaat winnen”.

Na de rust kwam Diepenheim beter in de wedstrijd, maar toch leek Enter op een 0-1 voorsprong te komen. Ware het niet dat grensrechter Arjan Knoop buitenspel had geconstateerd van de kleine gevaarlijke linksbuiten toen deze werd aangespeeld en hij de assist gaf waaruit werd gescoord. Scheidsrechter Gijs Jansen kende derhalve geen doelpunt toe. De 1-0 viel uiteindelijk in het voordeel van Diepenheim. Na een hoekschop van Alexander Avenarius leek de bal te worden gevangen door de doelman, maar de jongen liet de bal door zijn handen glippen en toen stond Floor Onijs precies op de goede plek om haar team op voorsprong te zetten: 1-0 dus voor de thuisclub. Enter ging op jacht naar de gelijkmaker en bij de gevaarlijkste kans van de bezoekers moest keeper Gijs Landeweerd weer een goede redding verrichten. Met nog iets minder dan een kwartier te spelen kwam Diepenheim op 2-0. Lars Altena kwam vrij voor het doel en waar hij bij zijn eigen JO13 ’s morgens veel pech had, lukte het bij de JO16 wel te scoren. Diepenheim wilde deze comfortabele voorsprong over de streep trekken en omdat alle spelers zich voor 100% bleven inzetten, lukte dat uiteindelijk ook. Enter probeerde nog wel terug te komen in de wedstrijd, maar veel spelers van de rood-witten gingen voor eigen succes in plaats van dat er vrijstaande teamgenoten werden aangespeeld en schoten die dan volgden, gingen ver naast of over het doel. Dankzij de goede inzet van Diepenheim bleef het 2-0 en kon de thuisclub een mooie driepunter bijschrijven.

Saillant detail: volgens ingewijden van het team is Lars Altena van JO13-1 na zijn treffer van vandaag de topscorer bij JO16-1.

Diepenheim JO16-1 – Enter JO16-1 2-0 (0-0)

57. 1-0 Floor Onijs

68. 2-0 Lars Altena