DIEPENHEIM JO13 WINT TWEE KEER VAN FC WINTERSWIJK

Jaspersweg 5
7103AV
WINTERSWIJK

De eerste twee competitiewedstrijden van Diepenheim JO13 zitten erop en hebben twee
overwinningen voor het team gebracht. De JO13-3 en JO13-4 van FC Winterswijk werden
respectievelijk met 8-2 en 8-0 verslagen.

Gezien de uitslagen van het eerste kwart van de competitie mogen de teams van FC
Winterswijk tot de mindere teams in de poule worden gerekend. Veel eerstejaars-spelers, die elkaar nog niet altijd weten te vinden en nog moeten wennen aan het grote veld. Het team van Diepenheim bestaat uit eerste-, tweede- en jong begonnen derdejaars die een geweldige inzet tonen als de bal eenmaal rolt.
Omdat de poule van Diepenheim JO13 uit 10 ploegen bestaat, zijn de spelers twee keer
vaker vrij dan in een competitie met 12 ploegen. Zo begon pas op 2 oktober de competitie voor het team met de thuiswedstrijd tegen FC Winterswijk JO13-3 nadat het team in het bekertoernooi tegen twee nederlagen opliep en één overwinning pakte. Diepenheim pakte meteen het initiatief, maar het duurde even voordat een kans in een doelpunt werd omgezet. Daarna liep het als een trein en bij het rustsignaal stond het 5-0. In de tweede helft ging het wat gelijker op en kreeg FC Winterswijk ook een aantal kansen, waarvan er twee in een doelpunt werden omgezet. In de slotfase scoorde Diepenheim nog twee keer, waardoor het uiteindelijk 8-2 werd. Wessel Dijkerman (4x), Beau Draaijer (2x) en Ruben Oonk (2x) waren de doelpuntenmakers aan Diepenheim-zijde.
Een week later werd Diepenheim zeer gastvrij ontvangen op het fraaie complex van FC
Winterswijk voor de wedstrijd tegen JO13-4, dat in dezelfde poule zit als de clubgenoten. En opnieuw was de ploeg goed voor 8 doelpunten, terwijl FC Winterswijk geen enkele grote kans wist te creëren. Lars Altena scoorde 3 keer, Ruben Oonk, Beau Draaijer, Wessel Dijkerman, Thomas Bannink (penalty) en Jesse Hoff maakten de andere vijf doelpunten.
Op 23 oktober ontvangt Diepenheim om 11:00 uur FC Lochem JO13-3 op Sportpark De
Koppel. Van deze ploeg mag wat meer tegenstand verwacht worden. De uitslag van deze
wedstrijd zal mede bepalen of Diepenheim echt mee kan doen met de koplopers of dat het na 9 duels op een leuke plek in de middenmoot zal staan.
Diepenheim JO13 bestaat dit seizoen uit Lars Altena, Thomas Bannink, Kars Boonk, Milan Boonk, Beau Draaijer, Wessel Dijkerman, Jesse Hoff, Tom van Kooij, Boet Lammertink, Ruben Oonk, Tommy Poortman, Sem Schreurs, Tom Vrielink en Jetz Wieringa.
Trainers-leiders zijn Gerko Boonk, René Altena, Marc Dijkerman en grensrechter Arjan
Knoop.