DIEPENHEIM J013 SLUIT NAJAARSSEIZOEN AF MET OVERWINNING

7141DE
GROENLO
tel. 0544-461940

De spelers van Diepenheim JO13-1 hebben hun laatste competitiewedstrijd met 1-4 gewonnen bij Grol JO13-3. Gezien het aantal kansen dat Diepenheim kreeg, had de score wel in de dubbele cijfers kunnen uitvallen.

Op het koude veld begon Diepenheim om 8:30 uur op de zaterdagmorgen aan het uitduel tegen de laaggeklasseerde ploeg uit Groenlo. De ploeg zette de tegenstander direct onder druk en kreeg in het eerste kwartier flink wat kansen om op voorsprong te komen. Gelukkig beschikt Grol over een redelijk goede keeper en was deze alerter dan de spelers die voor hem in de verdediging van de thuisclub stonden. Ook stond de paal tot tweemaal toe succes voor Diepenheim in de weg. Maar uiteindelijk bleef de treffer niet uit en was het Beau Draaijer die een foute uittrap van de keeper genadeloos afstrafte: 0-1. Een paar minuten later werd Lars Altena goed aangespeeld en zette hij zijn ploeg op 0-2. En nog voor rust werd het 0-3 toen Lars na een hoekschop opnieuw alerter was dan de verdediging van de thuisclub. Grol was geen enkele keer gevaarlijk in de buurt van het strafschopgebied van Diepenheim gekomen. De grensrechter van de thuisclub deelde in de malaise van zijn team omdat hij meermalen het verschil tussen een doeltrap en een hoekschop niet zag. Dat het maar 0-3 stond, was de aanval van Diepenheim aan te rekenen. Soms werd er te snel op doel geschoten en het veld werd ook niet breed genoeg gehouden.

Direct na rust was Grol voor de eerste keer echt gevaarlijk, maar terwijl doelman Sem Schreurs al gepasseerd was, wist een verdediger van Diepenheim de bal nog van de lijn te halen. Kort daarna viel de 0-4. Wessel Dijkerman speelde Lars Altena goed aan en de teamtopscorer in de najaarscompetitie maakte zijn hattrick compleet. Pas in de 43e minuut kwam keeper Sem Schreurs voor het eerst aan de bal. Hij ving een kopbal van een aanvaller in buitenspelpositie keurig op. Een minuut later maakte Grol de eretreffer, gescoord door één van de meiden van het team, de beste speler vandaag bij de thuisclub. Later in het duel verrichtte Sem nog een redding, het waren de enige twee momenten dat hij aan de bal kwam.

Omdat UNO, dat vorige week tegen Diepenheim de wedstrijd liet aflasten, opnieuw niet speelde, zal Diepenheim op de derde plaats van tien teams eindigen. VIOS-Beltrum en Neede mogen onderling nog uitmaken wie er 1e en 2e worden, maar omdat geen van beide ploegen alle wedstrijden heeft gespeeld of een beslissende voorsprong heeft op de andere, zal er geen kampioen zijn in deze competitie.

Grol JO13-3 – Diepenheim JO13-1 1-4 (0-3)

16. 0-1 Beau Draaijer

19. 0-2 Lars Altena