VERDIENDE OVERWINNING DIEPENHEIM J013

Dr. C.A.J. Quantstraat 69
7478XA
DIEPENHEIM

Na een paar keer puntverlies te hebben geleden, was Diepenheim JO13-1 in de thuiswedstrijd tegen de combinatieclub Erix/KSV JO13-1 uit Lievelde en Vragender met 7-2 veel te sterk. Diepenheim was de gehele wedstrijd de betere ploeg en won volkomen verdiend.

Na de wat ongelukkige nederlaag tegen VIOS-Beltrum van twee weken geleden wees de leiding van Diepenheim de spelers erop dat ze als een team moeten spelen en niet moeten mopperen op elkaar als er een keer iets mis gaat. Ook werd de jongens gevraagd om netjes van achteruit op te bouwen. De spelers knoopten dit goed in hun oren en legden een puike partij op de mat.

Behalve dan in de eerste minuut, want toen was blijkbaar nog niet iedereen wakker. De bezoekers profiteerden hier optimaal van door één van de speelsters uit het jongens-en-meidenteam alleen op keeper Sem Schreurs af te sturen. Deze speelster, die zich gedurende de wedstrijd ontpopte tot de gevaarlijkste van de tegenstander, wist wel raad met deze kans: 0-1. Helaas zou de jongedame later in de wedstrijd geblesseerd uitvallen. Verschil in de eindstand had dit nauwelijks gemaakt.

Eenmaal wakker geschud knokte Diepenheim zich terug in de wedstrijd. En terwijl spelers en leiding van Erix/KSV nog aan het uitzoeken waren welke spelregels er de afgelopen 3 seizoenen zoal zijn gewijzigd bij de JO13, nam Diepenheim het initiatief over. De jongens waren feller, beter en alerter. De gelijkmaker kon dan ook niet uitblijven en die kwam er dan ook in de 10e minuut toen Lars Altena na een hoekschop de bal langs de keeper van de gasten schoot: 1-1. De verdediging van Erix/KSV greep de ene keer goed in, maar zat er ook een paar keer behoorlijk naast en gaf de thuisclub veel te veel ruimte. Zo werd er niet alert gereageerd toen Ruben Oonk de bal een keer goed voorzette. De doelman leek de bal klem te hebben, maar liet hem weer los en dat moet je niet doen als Lars Altena bij je in de buurt staat: 2-1. Diepenheim ging door en kort daarna zette Tom Vrielink met een fraaie stiftbal de 3-1 op het scorebord. Balverlies in de voorhoede van Diepenheim leidde weer tot een counter van Erix/KSV, het gevaarlijkste wapen van het team. En weer werd deze goed uitgespeeld en was de marge nog maar één treffer. Maar Diepenheim liet zich door deze tegenslag niet van de wijs brengen en toen de doelman van de bezoekers de bal tijdens het uitverdedigen zomaar in de voeten van Lars Altena speelde, zag deze zijn kans schoon om het leer in het lege doel te schuiven: 4-2.

In de tweede helft kregen de bezoekers geen noemenswaardige kansen meer en wist Diepenheim de score nog verder uit te bouwen. Lars Altena was dichtbij zijn vierde treffer, maar zag de bal tegen de onderkant van de lat terug in het veld stuiteren. Maar toen even later Jesse Hoff een keer op avontuur ging en de bal met links langs de keeper tikte, was Lars opnieuw alerter dan de verdedigers die bij hem stonden en kon hij het laatste zetje geven: 5-2. Linksbuiten Milan Boonk speelde een prima wedstrijd en was zijn grotere tegenstanders vaak de baas. Na een voorzet van hem deed ook Wessel Dijkerman een duit in het zakje en zo werd de score verder uitgebouwd: 6-2. Pal voor tijd bepaalde Wessel de eindstand op 7-2. Scheidsrechter Jelle Luttikhedde telde geen blessuretijd bij en de leiding van Diepenheim prees de spelers voor hun inzet en het spel dat op de kunstgrasmat werd vertoond.

Op zaterdag 27 november speelt Diepenheim tegen Neede, dat zijn eerste puntverlies heeft geleden maar virtueel nog altijd koploper is.

Diepenheim JO13-1 – Erix/KSV JO13-1

10. 1-1 Lars Altena

22. 2-1 Lars Altena

24. 3-1 Tom Vrielink

26. 4-2 Lars Altena

40. 5-2 Lars Altena

Voor deze fraaie overwinning zorgden Sem Schreurs, Thomas Bannink, Kars Boonk, Jesse Hoff, Boet Lammertink, Tom Vrielink, Wessel Dijkerman, Ruben Oonk, Beau Draaijer, Lars Altena, Milan Boonk, Tommy Poortman en Tom van Kooy. Bij dit team hoort ook de geblesseerde Jetz Wieringa.