EERSTE COMPETITIENEDERLAAG DIEPENHEIM J013

7156MH
BELTRUM
tel. 0544-481868

Diepenheim JO13-1 heeft zijn eerste competitienederlaag van dit seizoen geleden. In Beltrum was VIOS-B JO13-1 met 3-2 de gelukkigste ploeg.

Net als de afgelopen weken tegen Sp. Lochem en DEO was het een gelijkopgaande wedstrijden en als je de onderlinge uitslagen bekijkt van deze vier clubs, zie je dat ze gelijkwaardig zijn. Dan komt het aan op details en die vielen vandaag in het voordeel uit van de thuisploeg. Zeker in de eerste helft was VIOS wat alerter op de bal dan Diepenheim, maar echt veel grote kansen waren er niet. Dat laatste kwam ook omdat beide ploegen op jacht naar een doelpunt vaak onnodig balverlies leden. Wessel Dijkerman had Diepenheim op 0-1 kunnen zetten, maar raakte de bal niet goed toen hij vrij voor het doel kwam. Een kans van VIOS werd net voorlangs het doel van Sem Schreurs geschoten, die een goede wedstrijd keepte en ook menig hoge bal prima wist te vangen gedurende het duel. Maar kort voor rust viel alsnog de op dat moment verdiende 1-0 voor VIOS. Er werd wat gemopperd in het veld, maar de spelers van Diepenheim kregen in de kleedkamer te horen dat je met mopperen geen enkele wedstrijd kunt winnen. De enige die bij VIOS niet alert genoeg was in de eerste helft, was de grensrechter. Zij werd dan ook in de rust gewisseld.

De start van Diepenheim in de tweede helft was perfect. Binnen 3 minuten na de hervatting van de redelijk fluitende scheidsrechter werd de gelijkmaker aangetekend. Lars Altena maakte zijn bijna gebruikelijke doelpunt. Kort daarna viel het mooiste doelpunt van de morgen. Een scherpe dieptepass van Ruben Oonk vanuit het middenveld zette één van de Diepenheimse spelers vrij voor de keeper. Het schot op doel leek net te zacht, maar voordat de verdediging in kon grijpen was de snelle Beau Draaijer bij de tweede paal om het beslissende tikje te geven en stond het opeens 1-2. VIOS leek het even kwijt en had alle geluk dat Wessel Dijkerman bij zijn beste kans in de tweede helft de bal net voorlangs schoot. “Wat als ?” telt niet bij het voetballen en Diepenheim wist dat het nog lang niet had gewonnen. VIOS zette alles op alles om nog een punt aan de wedstrijd over te houden en dat lukte zes minuten voor tijd uit een vrije trap: 2-2. Maar de thuisclub nam geen genoegen met een gelijkspel en wist even later nog een bal achter Sem Schreurs in het net de schieten: 3-2. Blijdschap bij de thuisclub toen de scheidsrechter affloot en VIOS aan de goede kant van de score stond in een wedstrijd waarin het kwartje alle kanten op had kunnen vallen. Pech voor Diepenheim, maar verliezen hoort er af en toe ook bij. En over inzet heeft de leiding absoluut niet te klagen.

Op zaterdag 20 november speelt Diepenheim de volgende wedstrijd. Het ontvangt dan om 11:00 uur de combinatieclub Erix/KSV JO13-1 op Sportpark De Koppel.

VIOS-B JO13-1 Diepenheim JO13-1 3-2 (1-0)

33. 1-1 Lars Altena

36. 1-2 Beau Draaijer