ZEVENKLAPPER VOOR DIEPENHEIM JO16

7478XA
DIEPENHEIM
tel. 0547-351463

Diepenheim JO16-1 heeft in de returnwedstrijd van de najaarscompetitie tegen Enter JO16-1 de teleurstelling van de onverdiende nederlaag eerder dit seizoen weggespoeld. De bezoekers bakten er helemaal niks van en kwamen met een 7-0 nederlaag nog aardig goed weg omdat Diepenheim ook een paar keer paal en lat raakte.

De thuisclub begon uitstekend aan de wedstrijd. Meteen na het eerste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter Martin Karnebeek nam het team het heft in handen en dat leidde binnen 11 minuten tot een 2-0 voorsprong. Koen van Egteren zorgde in de 3e minuut al voor de openingstreffer en na een hoekschop wist Ruben van de Haar er 2-0 van te maken. Eigenlijk wist Enter toen al dat er weinig te halen zou zijn deze middag. De verdediging van Diepenheim had geen enkele moeite met de spaarzame goede aanvallen van Enter en keeper Gijs Landeweerd liet zich niet passeren, àls het al eens gevaarlijk werd. Diepenheim speelde zelf verre van goed, zeker na de rust niet, veel passes kwamen niet aan en de tegenstanders op het middenveld werden te veel vrijgelaten. De Enterse verdediging gaf veel onnodige hoekschoppen weg en na zo’n hoekschop bepaalde Koen van Egteren met een streep van ruim buiten het strafschopgebied de ruststand op 3-0.

In de tweede helft ging Diepenheim door waar het gebleven was. Even weer in de basisopstelling beginnen om wat rust te creëren, direct een verdedigingsfout afstraffen en de 4-0 maken, een doelpunt van Ruben van de Haar, en Enter niet terug laten komen. Een mooie uitgespeelde aanval op links werd de aanleiding voor het volgende doelpunt. Petr Wieringa kreeg de bal mee, zette voor op Alexander Avenarius en die zag dat Ruben van de Haar in scoringspositie stond: 5-0. En toen Petr 10 minuten later nogmaals goed werd aangespeeld, zag hij zijn kans schoon om er zelf eentje in te prikken: 6-0 en fijn voor Petr omdat hij bijna nooit scoort. Jurre Oplaat mocht nog even voorin meedoen nadat zijn positie in de verdediging door één van de reservespelers was overgenomen. Zijn eerste inzet werd gekeerd door de keeper, maar toen hij een paar minuten later weer een schot op doel afleverde, had de doelman het nakijken: 7-0. Ook Jurre was erg blij met zijn doelpunt, omdat hij als verdediger ook niet vaak de gelegenheid krijgt om te scoren. Bij deze score bleef het en daarmee eindigt Diepenheim op de 5e plaats van de 6 teams. Met een beetje meer geluk, een paar wedstrijden werden met net 1 doelpunt verschil verloren, had dit ook nog een 4e of misschien wel 3e plaats kunnen zijn. Het verschil met de top 2 was te groot.

Diepenheim JO16-1 – Enter JO16-1 7-0 (3-0)

3. 1-0 Koen van Egteren

11. 2-0 Ruben van de Haar