Tweede pakt punt in en tegen Neede

Sp. Neede 2 (zon)

Diepenheim 2

... (lob)
Stan Damveld (intikker)
Assist: Roy Morsink

20 oktober 2019 10:30

Onbekend

Vandaag stond alweer de 3e uitwedstrijd van de competitie op het programma, vijand was Neede 2, terug te vinden in de middenmoot terwijl het Tweede alleen Eibergen onder zich wist. Na het knappe punt bij nummer 2 HSC hoopte men hier vandaag een goed vervolg aan te geven. Helaas was de selectie verre van compleet, gezien de afwezigheid van Kist (weekendje weg.nl) de langdurige blessure van Joooordy, de afwezigheid van Hunter Bennie B en geblesseerde Tuin. Daar kwam vorige week nog een schorsing van Robin aka Dretelpoot bij, waardoor er naast Bram weer ruimte was voor nog zo'n kale in de basis. Jawel, inmiddels in zijn 3e jeugd maakte Jerremi zijn debuut in de 3e klasse. Met Moshoes in de punt van de aanval begon het Tweede op een veld van korrels en wat plastic aan de wedstrijd, maar niet voordat Demmer zien moat de scheids uitgenodigd had in de kleedkamer voor de pasjes controle. De scheids kende om nog onduidelijke redenen Jerremi en Jelte al bij naam, maar iedereen op het formulier mocht gelukkig voetballen.
Een moeilijk begin resulteerde al binnen 10 minuten in een tegentreffer, een lange bal van achteruit op de hoge back (Kloppert zou trots zijn geweest) bracht de linksback schuin voor Jerremi en met een lob zorgde hij voor de 1-0 op het prima werkende scorebord. Ook daarna bleef Neede de betere en gevaarlijke ploeg, zonder al te grote kansen te creëren overigens. Aan de andere kant was Stan dichtbij de gelijkmaker, maar vond de keeper op zijn weg. Neede gooide er veel fysiek in, wat resulteerde in een aantal vermaningen en her en der een gele kaart. Net toen het leek dat de rust met een achterstand zou worden opgezocht, was daar het goede druk zetten van Meut, Moshoes pikte de bal op en waar hij vroeger waarschijnlijk de oogkleppen op had gelaten, schoof hij nu de bal keurig naar Stan, die voor de 3e keer dit seizoen het netje vond, 1-1. De rust werd benut door Bennie Ajax en Remmie om alles weer goed neer te zetten en de weer herstelde financieel directeur van het Tweede Brinkie binnen de lijnen te brengen, hij verving Berend. De tweede helft was een stuk beter en zorgde voor een gelijkwaardig spelbeeld, zonder hele grote kansen. Moshoes schoot in de handen van de keeper en Meut kon net niet bij een vrije bal, een bijna assist van Jerremi werd door Stan net niet goed aangenomen om tot doelpunt verwerkt te worden. Verder hield het Tweede het aardig dicht en kreeg de vijand nog een rode kaart voor opzichtig natrappen en kreeg het Tweede nog 1 grote kans. Stan en de ingevallen Bart gingen op 1 verdediger en de keeper af, maar helaas volgde er geen schot op doel. Het Tweede punt werd veilig gesteld en voor de 3e week op rij werd er niet verloren. De komende weken zijn er thuiswedstrijden tegen Vogido en Victoria om daar te proberen de eerste driepunter in de 3e klasse te behalen.  Tot dan!