Tweede pakt eerste punt in 3e Klasse

Stan Damveld (schot)

6 oktober 2019 11:30

Onbekend

Na een nederlaag bij Suryoye en een nipte verlies partij tegen VIOS, mocht het Tweede vandaag aantreden in Haaksbergen tegen vijand HSC 3. Werd er 3 jaar geleden nog tegen het 5e en 6e elftal gespeeld, tegenwoordig mag het Tweede op het gloednieuwe hoofdveld acteren tegen het 3e elftal van de groenen. Leppel aka kleine Breukers had ook iets te veel groen gezien tijdens de wedstrijd van de Calimero's de avond ervoor, hij werd door Bram wakker gebeld of hij zich zsm bij de selectie wilde voegen, om daarna op het bankje plaats te nemen. Kist (geet toch nit) zag de wedstrijd vanaf de zijkant. Het eerste wapenfeit van de wedstrijd kwam niet van beide elftallen, maar van de scheidsrechter. Hij verstapte zich wat ongelukkig en zag zich genoodzaakt de rest van de westrijd vanuit de middencirkel te aanschouwen. HSC had meer de bal, het Tweede moest terug, maar dit zonder al te veel in de problemen te komen. Robin hield het doel schoon, al werd hij er door Jelte wel er op gewezen dat hij een volley van een meter of zes wel klem had kunnen pakken. Robin vond op zijn beurt dat Jelte de laatste 6 liter bier op de zaterdag ook wel had kunnen laten staan. De rust werd gehaald met een 0-0 stand en dat gaf de staf bestaande uit Bennie Ajax, Remmie Randzaak en Demmer de kans de boel weer op scherp te zetten voor de 2e helft. De Tweede helft bgin een stuk beter en steeds vaker kwam men in de vijandige zestien. Een mooie aanval via Roy en Meut kwam uit bij Bram, die zijn schot gekeerd zag worden door de keeper. Net toen het leek dat het Tweede aan een voorsprong zou kunnen denken, werd een gebrek aan communicatie de verdediging fataal. Een tikje breed en de spits kon simpel de bal achter Robin schuiven, 1-0. Tegen VIOS had het Tweede al laten zien over enige veerkracht te beschikken en dat bleek vandaag niet anders. Een lange bal via Roy kwam bij Meut, die verlengde precies goed tot bij Stan, die de keeper met een laag schot kansloos liet, 1-1. Dit was voor beide elftallen het sein om vol voor de winst te gaan. Bennie, Leppel en Bart hadden intussen jarige Job, Bram en Roy vervangen. Bennie en Jelte kregen kleine kansen op de winnende treffer en Bart zag een poging van ver strandden in de handen van de keeper. 3 seconden voor tijd had de rechtsbuiten van de vijand de kans op de 2-1, maar hij maaide tot geluk van alle Deepsen over de bal heen, waardoor de puntendeling een feit was. Een historisch punt in de 3e klasse, dat na afloop in de kantine al bijna werd omgetoverd tot een bijna periode en het bleek dat men zelfs 1 punt was ingelopen op de koploper. Deze zondag is het Tweede vrij, volgende week staat het treffen met buurman Neede op de agenda, zou er dan al de eerste 3 punter genoteerd kunnen worden. Aftrap in Neede om 10:30, voor de buscombi graag contact opnemen met capo Bert en hulpje Jordy.

Óns Tweede.