GOED HERSTEL DIEPENHEIM JO13-1

15 april 2023 16:00

Met veel inzet heeft Diepenheim JO13-1 in de thuiswedstrijd tegen het op de 2e plaats staande Bon Boys JO13-2 de schade beperkt weten te houden. Het werd uiteindelijk 4-8.

De bezoekers uit Haaksbergen konden zich geen puntverlies veroorloven, want dat zou de ploeg vrijwel kansloos maken voor het kampioenschap, voor zover de ploeg überhaupt kans heeft hierop, want het team speelde lang niet zo goed als ZZC uit Zelhem tegen Diepenheim deed. Vooral verdedigend is de ploeg best kwetsbaar, zo bleek vooral na rust. Aanvallend is Bon Boys echter genadeloos met snelle spelers, al moeten ze uit gretigheid niet teveel buitenspel gaan lopen. Toen dat net een keer goed ging, was aanvoerster Demi de verdediging van Diepenheim te snel af en zette zij haar ploeg op 0-1. Even daarvoor had Diepenheim al een kans gehad via Beau Draaijer, maar hij zag zijn schot net voorlangs gaan. Met wind mee liep Bon Boys via snelle aanvallen uit naar een comfortabele 0-5 voorsprong bij de rust, maar in de tweede helft speelde Diepenheim sterker en was het bij vlagen zelfs beter dan de bezoekers. Nadat Beau Draaijer met een schot voorlangs weer een waarschuwing had afgegeven, was het Roemer Hamer die bij zijn eerste kans in het duel direct raak schoot. Dat het pas zijn eerste kans was, kwam omdat hij zich vergist had in het aanvangstijdstip van het duel. De wedstrijden van Diepenheim JO13 op de Koppel beginnen tegenwoordig om 10:45 uur. Bon Boys liep weer verder uit omdat keeper Riva Cramer wat ongelukkig was bij een hard schot: 1-6. Maar daarna was het weer Diepenheim dat de klok sloeg. Pass van Jack Laiser, Beau Draaijer alleen voor de keeper, maar helaas net over. Een vrije trap van Roemer Hamer, waarbij iedereen in de gaten werd gehouden, behalve Jack Stegeman, die met een kopbal de 2-6 op het scorebord bracht. Mooi dat ook deze speler eindelijk eens beloond wordt voor de inzet die hij toont tijdens de wedstrijden. En de koek was nog niet op, want nadat Bon Boys via de lat over had geschoten, was het Jack Laiser die de marge terugbracht tot 3 door de 3-6 te maken. Bon Boys moest een tandje bijzetten en via een kopbal na een hoekschop en een wat onfortuinlijk eigen doelpunt van Rik van Kooij liepen de bezoekers uit naar 3-8. Het slotakkoord was weer voor Diepenheim. Een vrije trap van Ties Lansink werd door Beau Draaijer keurig afgerond. Toen scheidsrechter Joost Elderink, die terug kon kijken op een goede wedstrijd, het eindsignaal floot, waren er vrijwel alleen maar blije gezichten op het veld. Bon Boys was uiteraard blij met de zege, Diepenheim met de inzet. Er wachten nog wat tegenstanders waartegen Diepenheim meer kans heeft dan tegen de top 3.

Diepenheim JO13-1 – Bon Boys JO13-2 4-8 (0-5)

30+1. 0-5

34. 1-5 Roemer Hamer