EINDELIJK WEER WINST VOOR DIEPENHEIM JO13-1

18 maart 2023 15:15

Diepenheim JO13=1 heeft eindelijk weer eens een wedstrijd gewonnen. Waar de ploeg in de najaarscompetitie na de winst in het openingsduel op 29 oktober veel pech kende, was het ruim een maand geleden in de voorjaarscompetitie al dichtbij (4-4 tegen Ajax Breedenbroek). Nu zaten de spelers en speelsters door een prima wedstrijd op de mat te leggen aan de goede kant van de score: in Vragender won de ploeg verdiend met 0-2 van Erix/KSV J013-1.

Al eerder dit seizoen troffen deze tegenstanders elkaar en ook toen was het een spannend duel. Maar door een slecht eerste kwartier met 3 tegendoelpunten verloor Diepenheim destijds met 4-3. Beide teams misten spelers. De thuisclub had er maar 12 en omdat Jack Stegeman vanwege een knieblessure verstek moest laten gaan, moesten de andere 11 van Diepenheim het laten zien. Spelers lenen van andere teams kon niet, want alle teams waarvan dit mogelijk is, moesten zelf voetballen.

Net als in het vorige duel had Erix/KSV in het eerste kwartier een veldoverwicht, maar de ploeg wist geen enkele grote kans te creëren. Daarna nam Diepenheim het heft in handen en had Jack Laiser tot drie keer toe de openingstreffer op zijn schoen. De eerste keer kwam hij alleen voor de keepster van de thuisclub, maar schoot hij de bal wat wild naast. Ook toen hij een goede voorzet van Roemer Hamer kon afronden, ging de bal langs de verkeerde kant van de paal en even later wist de keepster van Erix/KSV de bal nog net uit de hoek te tikken. Kort voor rust verloor Diepenheim het overwicht, maar de thuisclub werd niet meer gevaarlijk omdat Diepenheim goed bleef verdedigen en storen. Is het daarom dat het combinatieteam van de dorpen Lievelde en Vragender in deze competitie na 3 wedstrijden nog altijd maar 1x heeft gescoord ?

In de rust besloten invaller-leider Guus Volkerink, grensrechter Arjan Knoop en vader Frederik Cramer niets te veranderen. Diepenheim speelde immers goed en er zouden nog wel meer kansen komen. Dat klopte, want direct na de hervatting van de goed fluitende jonge scheidsrechter nam Diepenheim het initiatief weer in handen en de ploeg was nu wel succesvol. Jorrit van Beek ging een keer goed door op rechts en zijn voorzet werd door Roemer Hamer keurig afgerond: 0-1. Voordat de thuisclub van de schrik was bekomen, lag de tweede in het net. Nu was Jack Laiser de doelpuntenmaker op aangeven van Roemer Hamer. Op aangeven van Tijn Haanepen kon Roemer zijn tweede treffer maken, maar hij schoot net voorlangs. Ook Ties Lansink wilde een duit in het zakje doen, maar hij kwam niet verder dan een schot dat via de lat over ging. Het duel was nog niet gespeeld en halverwege de tweede helft omzeilde één van de aanvallers van Erix/KSV de buitenspelval en kon hij alleen doorlopen op Riva Cramer. Met een uitstekende redding voorkwam de uitkomende Riva de aansluitingstreffer. En toen later in de wedstrijd de thuisclub nogmaals gevaarlijk werd met zo’n uitval, wist verdediger Rik van Kooij de aanvaller zodanig te storen dat deze niet verder kwam dan een schot dat door keeper Riva kon worden tegengehouden. Nog niet genoemd in dit verslag zijn Brent van de Meer en de meiden Evelina Talo, Iris Ezendam en Nanou Holstege. Deze vier spelers konden net als hun teamgenoten terugkijken op een goede wedstrijd met uitstekende inzet, zowel aanvallend als verdedigend. De 11 van Diepenheim speelden als een team één van de beste wedstrijden van dit seizoen en wisten de 0-2 voorsprong over de streep te trekken. Daarmee staat de ploeg in de middenmoot met 4 punten uit 2 wedstrijden, terwijl sommige andere teams er al 4 hebben gespeeld. Op zaterdag 25 maart ontvangt Diepenheim de leeftijdgenoten van Varsseveld, een team dat minimaal gelijkwaardig moet worden geacht.

Erix/KSV JO13-1 - Diepenheim JO13-1 0-2 (0-0)

33. 0-1 Roemer Hamer