DUBBELE CIJFERS DIEPENHEIM J017 TEGEN ZWAK BLAUWWITTERS

10 december 2022 18:45

Op een vrij koude zaterdagmiddag heeft Diepenheim JO17-1 met maarliefst 12-0 gewonnen van Blauwwitters JO17-1. De tegenstander uit Borne speelde met name in de eerste helft zeer matig en was zelf minder dan een handjevol keren echt gevaarlijk.

Even leek er onduidelijkheid of het duel wel of niet zou doorgaan, maar beide ploegen en ook scheidsrechter Arjan zagen dat het kunstgrasveld op sportpark De Koppel goed bespeelbaar was en geen onveilige situaties op zou leveren voor de spelers als die niet al te gekke acties zouden uithalen. Diepenheim, dat noodgedwongen een aantal spelers had geleend van team JO14-1, begon direct goed aan de wedstrijd en dat kon niet worden gezegd van de verdediging van de bezoekers. Binnen vijf minuten liet Thijs Linthorst zien dat hij veel zin had in dit duel. Met zijn snelheid kon hij de verdedigers en de keeper van Blauwwitters tot tweemaal toe passeren en zorgde hij voor de 1-0 en de 2-0. Aan de andere kant moest keeper Gijs Landeweerd kort daarna reddend optreden na een goede inzet van de ploeg uit Borne. Achterin bij de tegenstander bleef het moeilijk om de goede kleur te vinden en toen Ruben van de Haar na een kwartier nieuw gepruts in de verdediging genadeloos afstrafte, was de wedstrijd al gespeeld. Diepenheim was echter nog niet tevreden. Na een pass van Keith Blank wist Thijs Linthorst zijn derde te maken en een minuut later werd de verdediging van Blauwwitters helemaal zoekgetikt en kon Keith vanaf een meter voor het doel het laatste goede zetje geven: 5-0 dus na nog geen kwart wedstrijd.

In het tweede kwart ging de score niet zo hard meer. Een speler van Blauwwitters had de pech dat zijn schot net voorlangs ging en Ruben van de Haar zag een mooie inzet tegen de paal belanden. Het slappe verdedigen van de bezoekers was echter nog niet voorbij en opnieuw wist Thijs Linthorst daarvan te profiteren: 6-0. Kort voor rust voltooide Diepenheim de zevenklapper in de eerste helft toen Thijs zijn vijfde doelpunt maakte: 7-0.

Direct vanaf de aftrap in de tweede helft kreeg Diepenheim opnieuw een goede kans, maar nu ging de bal voorlangs. Blauwwitters werd wat feller op de bal en bood beter partij. Diepenheim moest ook wat alerter gaan spelen om te voorkomen dat het een tegentreffer zou krijgen. Beide ploegen veroorloofden zich wat kleine overtredingen, maar het spel werd nimmer gemeen en scheidsrechter Arjan had daarom geen moeite om de wedstrijd in de hand te houden. Een voorzet van rechts van Diepenheim leidde de volgende treffer in. De bal miste iedereen (of net andersom), maar Syl Wassink was alert en hij wist bij de tweede paal te scoren: 8-0 en fijn voor Syl, want deze speler scoort niet zo vaak. Vijf minuten later werd Cas Jorritsma in de ogen van scheidsrechter Arjan op onregelmatige wijze gevloerd binnen de 16 meter en mocht hij zelf vanaf de strafschopstip aanleggen. De onfortuinlijke doelman van Blauwwitters, die veel kritiek kreeg van zijn medespelers, liet zien dat hij toch best wat in huis heeft, want hij wist zowel het eerste schot als de tweede inzet van Cas te keren. Helaas voor hem grepen zijn verdedigers onvoldoende in en wist Cas met nog een schot de bal alsnog over de doellijn te werken: 9-0. De bezoekers uit Borne kwamen in de tweede helft niet verder dan een hard schot op de paal, mede omdat Diepenheim persé de 0 wilde houden en ook goed bleef verdedigen. In de slotminuten werd het doelsaldo nog wat verder opgeschroefd. Thijs Linthorst had nog niet gescoord in de tweede helft en hij zorgde voor de 10-0. Na een goede pass van Kars Boonk werd Thijs opnieuw voor de keeper gezet: 11-0. Direct voor het laatste fluitsignaal bepaalde Cas Jorritsma met zijn tweede treffer de eindstand op 12-0. Een goede wedstrijd met veel inzet van Diepenheim, een wedstrijd voor Blauwwitters om snel te vergeten.

Diepenheim JO17-1 – Blauwwitters JO17-1 12-0 (7-0)

3. 1-0 Thijs Linthorst

5. 2-0 Thijs Linthorst