DIEPENHEIM JO14 WEERT ZICH KRANIG TEGEN MEDEKOPLOPER

20 november 2022 21:00

Aan de thuiswedstrijd tegen UDI JO14-2 hield Diepenheim JO14 uiteindelijk na een 3-6 nederlaag geen punten over, maar de ploeg weerde zich kranig en had lang zicht op een stunt.

Gezien de stand op de ranglijst zou de ploeg uit Enschede geen enkel probleem met Diepenheim moeten hebben, maar in de eerste helft was de thuisclub veel beter. Helaas voor Diepenheim werd dat niet omgezet in een flink aantal doelpunten en de bezoekers mochten hun handen dichtknijpen dat het bij de rust nog maar met 2-1 achter stond. Diepenheim ging fel en fris van start en na een aanval via Wessel Dijkerman werd Lars Altena voor de keeper gezet en zo’n kans moet je hem niet geven, want dan vraag je om problemen: 1-0 dus voor de thuisclub. Voor Diepenheim was het jammer dat het bij deze 1-0 bleef in de beginfase en toen UDI uiteindelijk wat beter in de wedstrijd kwam, viel de gelijkmaker. Een grote kans werd in eerste instantie nog uitstekend gepareerd door keeper Sem Schreurs, maar in de rebound van 5 meter afstand was hij volstrekt kansloos: 1-1. Maar de thuisclub zette snel order op zaken en door flink druk te zetten, maakte het de verdediging van UDI erg lastig. Lars Altena profiteerde hier optimaal van door geklungel van één van de verdedigers genadeloos af te straffen: 2-1. De snelle Beau Draaijer was een plaag voor UDI en toen hij binnen de beruchte lijnen een keer werd onderuitgetrokken, kon scheidsrechter Gijs Jansen niets anders doen dan de bal op de stip te leggen. Helaas voor Beau werd zijn zwakke schot gekeerd door de uitstekende doelman van UDI, die zich uiteindelijk ontpopte tot de beste speler van de wedstrijd.

Na de rust ging Diepenheim door met aanvallen en vroeg storen en er leek helemaal geen vuiltje aan de lucht toen Lars Altena met zijn derde treffer, een fraaie stiftbal, de stand op 3-1 bracht. In de twee minuten daarna trok UDI het opeens helemaal recht en werd het 3-2 én 3-3. Het kwartier daarna gingen beide ploegen op zoek naar de voorsprong en dat lukte de bezoekers uiteindelijk door een schot van buiten het strafschopgebied dat zodanig van richting werd veranderd dat de bal met een boogje over Sem Schreurs in het net viel: 3-4. UDI wist dat het nog niet gewonnen had, maar Diepenheim kon het met name achterin niet meer bijbenen als de ploeg uit Enschede snelle aanvallen of uitbraken creëerden. Het publiek van de bezoekers begon zich met het vlaggen van grensrechter Arjan te bemoeien, die in de ogen van deze mensen een keer ontrecht voor buitenspel vlagde. Daarbij vergaten de bezoekers even dat de signalen van hun eigen grensrechter veel vaker twijfelachtig konden worden genoemd. Als de spelers nu eerst zelf eens een beetje opletten…..

Uiteindelijk vielen ook nog de 3-5 en de 3-6, de laatste uit een terecht gegeven strafschop. UDI kwam daarmee met de schrik vrij, maar zal beter moeten gaan spelen als het de wedstrijden tegen de twee medekoplopers ook tot een goed resultaat wil brengen.

Diepenheim JO14-1 – UDI JO14-2 3-6 (2-1)

8. 1-0 Lars Altena

26. 2-1 Lars Altena