SLECHT EERSTE KWARTIER NEKT DIEPENHEIM JO13

14 november 2022 17:00

Een slecht eerste kwartier heeft Diepenheim JO13 de tweede nederlaag bezorgd in de nieuwe najaarscompetitie. Op het veld van Erix in Lievelde leed de ploeg een 4-3 nederlaag tegen de combinatieclub Erix/KSV JO13-1

Hoewel het grootste deel van de thuisclub was gewijzigd ten opzichte van vorig seizoen, wat overigens bij Diepenheim ook het geval is, drong de leiding van Diepenheim er bij de spelers op aan om niet op een 1-0 achterstand te komen. Vorig seizoen won de combinatieclub immers met 0-1 in Diepenheim door verdedigend alle Diepenheimse aanvallen onschadelijk te maken. Dat had de thuisclub blijkbaar ook onthouden, want Erix/KSV ging fel van start. Alles wat aan Diepenheim-zijde in het begin niet goed ging, werd genadeloos afgestraft en na een kwartier spelen stond de thuisclub al op een 3-0 voorsprong, terwijl Diepenheim alleen via Ruben Oonk, die op de plek van de zieke Roemer Hamer mocht beginnen, een kans had gehad. De snelle rechtsbuiten van Erix/KSV was een plaag voor de Diepenheimse verdedigers, zeker in countersituaties. En Diepenheim is er dan gelukkig ook de ploeg niet naar om zo’n jongen dan uit de wedstrijd te schoppen.

Maar na een kwartier begon Diepenheim wat beter te spelen en wist het ook aan aanvallen toe te komen. Evelina Talo was dichtbij een doelpunt, maar zag de bal na een schot tegen de paal belanden. Jack Laiser had meer succes. Na een hoekschop zorgde hij voor de 3-1 en pal voor rust wist hij uit een counter ook nog de 3-2 te maken.

In de tweede helft werd Jack Laiser op de rechtsbuiten gezet, die overigens was gewisseld. Diepenheim paste de opstelling aan en met 3-2 was immers alles weer mogelijk. De thuisclub wist dat het nog niet gewonnen had, maar het verdedigen lukte wel weer. Wessel Dijkerman, de andere gastspeler en spits in de tweede helft, wist er moeilijk doorheen te komen. Ook Riva Cramer, Ruben Oonk en Ties Lansink kwamen telkens wel een verdediger op hun pad tegen als ze in de aanval gingen. En toen er weer een counter van de thuisclub kwam, greep de verdediging van Diepenheim niet hard maar wel onreglementair in. De matig fluitende scheidsrechter kende terecht een vrije trap toe en de aanvoerder van Erix/KSV blijkt net zo’n hard schot in huis te hebben als Diepenheim-aanvoerder Ties Lansink. Keeper Jack Stegeman werd opnieuw geklopt: 4-2. Riva Cramer strafte een fout in de verdediging nog af, maar daarna werd er niet meer gescoord. Het slechte begin zorgde ervoor dat Diepenheim geen punt overhield aan dit duel.

Op zaterdag 19 november speelt Diepenheim thuis tegen HSC ‘21/Buurse JO13-2. In een poule waarin blijkbaar iedereen van iedereen kan winnen, koploper Meddo uitgezonderd, heeft Diepenheim minimaal 1 punt nodig om niet helemaal onderin de stand te gaan bivakkeren.

Erix/KSV JO13-1 – Diepenheim JO13-1 4-3 (3-2)

27. 3-1 Jack Laiser

30. 3-2 Jack Laiser