VERDIENDE NEDERLAAG DIEPENHEIM JO13

8 november 2022 21:45

Op dinsdagavond 8 november speelde Diepenheim JO13-1 de inhaalwedstrijd tegen Longa JO13-2. De bezoekers waren de hele wedstrijd feller en ook beter in het afronden en gingen met een verdiende 2-5 overwinning terug naar Lichtenvoorde.

Een kwartier voordat het duel zou beginnen waren er nog maar 10 spelers aanwezig van Diepenheim en daarom werd Jip Schreurs van de JO11 van het trainingsveld geplukt, zodat het team in ieder geval met een compleet elftal de warming-up kon afronden. Vijf minuten later kwamen ook Roemer Hamer, Riva Cramer en Tijn Haanepen op het sportterrein om zich als laatste om te kleden. Haast hoefden ze niet meer te maken, want hun plaats in de basisopstelling was allang doorgestreept en de heren mochten de gehele eerste helft op de reservebank plaatsnemen.

Vanaf het begin was Longa beter dan Diepenheim. De bezoekers wisten goed raad met de zwakke start van de thuisclub en al binnen 10 minuten werd keeper Jack Stegeman voor de eerste keer gepasseerd. Nog voor de pauze verdubbelde Longa de voorsprong na een fraaie counter, waar deze tegenstander erg goed in is met de snelle spelers waarover de ploeg voorin beschikt. Diepenheim had zijn handen vol aan het verdedigen van de aanvallen van de opponent. De enige grote kans aan thuisclub-zijde was voor Jack Laiser, maar hij schoot in kansrijke positie de bal hoog over.

In de tweede helft mochten de laatkomers ook meespelen en nu ging Diepenheim beter van start. Uit een hoekschop wist Jack Laiser zijn tweede kans wel te benutten en hoopte het publiek op meer. Maar bij de eerste de beste kans daarna werd door de bezoekers weer raak geschoten en was de marge weer 2 treffers. Diepenheim speelde wel beter dan in de eerste helft, maar kon weinig potten breken omdat de tegenstander lekker fel op de bal bleef zonder dat daarvoor stevige overtredingen nodig waren. Riva Cramer had de 2-3 op de schoen, maar hij schoot de bal net naast. En toen een kwartier voor tijd een counter weer perfect werd uitgevoerd en werd afgerond met een fraaie stiftbal over Jack Stegeman, leek de wedstrijd gespeeld: 1-4. Riva Cramer wist net als zijn ploegmaat Jack Laiser ook zijn tweede kans te benutten, maar twee minuten later bracht Longa na een hoekschop de 2-5 eindstand op het bord. Diepenheim probeerde nog wat het kon, maar tegen de betere tegenstander was deze avond geen eer te behalen.

Diepenheim JO13-1 – Longa JO13-2 2-5 (0-2)